QBusiness.plReNews.plKontakt Spotkania biznesowe Polityka cookies Polityka prywatności Newsletter Reklama O nas
QBusiness.pl
konferencja
Szukaj 

Warning: file_put_contents(/www/qbusiness_www/www/qbusiness.pl/tmp/news/tmp_5a8dc293678e887e9e9f32af3aee77ab): failed to open stream: Disk quota exceeded in /www/qbusiness_www/www/qbusiness.pl/modules/News/action.detail.php on line 196

160 nowych modeli samochodów elektrycznych w ciągu 4 lat

wykres


80% przedstawicieli kadry zarządzającej firmami motoryzacyjnymi w Europie jest przekonanych, że w ciągu najbliższych pięciu lat przemysł motoryzacyjny odnotuje istotny wzrost rentowności. Jednocześnie przed branżą nadal pojawiają się wyzwania związane z dostawami komponentów do produkcji samochodów. 75% przedstawicieli firm motoryzacyjnych z Europy obawia się, że inflacja i wysokie stopy procentowe będą miały negatywny wpływ na ich działalność w 2023 roku. W ciągu najbliższych czterech lat na światowym rynku może pojawić się aż 160 nowych modeli samochodów elektrycznych. O udział w tym rynku walczy ponad 50 nowych producentów takich pojazdów – wynika z 23. edycji raportu KPMG pt. „Global Automotive Executive Survey”. Według szacunków do 2030 roku udział samochodów elektrycznych w całkowitej sprzedaży nowych pojazdów w Europie wyniesie 24%.


Szefowie firm motoryzacyjnych z Europy są przekonani, że wielomiliardowe inwestycje w nowe fabryki i układy napędowe przyniosą spodziewane, duże korzyści. 80% jest przekonanych, że branża w ciągu najbliższych pięciu lat osiągnie większy wzrost rentowności w porównaniu ze stanem obecnym. Pomimo dużego optymizmu dotyczącego dynamicznego rozwoju branży motoryzacyjnej, kadra kierownicza jest świadoma wyzwań z jakimi będzie się musiała mierzyć w najbliższej przyszłości. Wśród nich można wymienić przede wszystkim: brak odpowiednich umiejętności pracowników, problemy z dostawami materiałów i komponentów, niespokojną sytuację geopolityczną oraz trudne warunki makroekonomiczne. 75% przedstawicieli europejskich firm motoryzacyjnych obawia się, że inflacja i wysokie stopy procentowe będą miały negatywny wpływ na ich działalność w 2023 roku. Najmniejsze obawy dot. sytuacji w branży wyrażają firmy motoryzacyjne w Chinach, największe zaś można dostrzec w Azji i Ameryce Północnej.


Udział pojazdów elektrycznych w całkowitej sprzedaży samochodów osobowych na europejskim rynku może wynieść 24%


W porównaniu z poprzednią edycją badania diametralnie zmieniły się perspektywy dot. rozwoju rynku samochodów elektrycznych. W edycji badania z 2021 roku dyrektorzy motoryzacyjni z Europy bardzo optymistycznie oceniali perspektywy sprzedaży elektryków, szacując, że mogą osiągnąć nawet 49% udziału na europejskim rynku do 2030 roku. W najnowszej edycji badania KPMG, przeprowadzonego pod koniec 2022 roku szacunki te spadły do 24% całkowitej sprzedaży samochodów osobowych w 2030 roku na naszym kontynencie.


- Chociaż oczekiwania dotyczące zarówno europejskiej, jak i światowej sprzedaży pojazdów elektrycznych w 2030 roku stały się obecnie bardziej realistyczne, to producenci samochodów zapowiedzieli zainwestowanie ponad 500 miliardów dolarów w programy EV, a zgodnie z szacunkami w ciągu najbliższych czterech lat na światowym rynku może pojawić się aż 160 nowych modeli samochodów elektrycznych. O udział w tym rynku walczy ponad 50 nowych producentów. Wpływ na prognozy dotyczące tempa rozwoju elektromobilności ma m.in. wciąż duża dysproporcja cen samochodów elektrycznych w porównaniu z autami z napędami spalinowymi. 70% respondentów badania KPMG jest zdania, że ceny samochodów elektrycznych bez rządowych dopłat wyrównają się z cenami samochodów z silnikami spalinowymi do 2030 roku – mówi Mirosław Michna, Partner w Dziale Doradztwa Podatkowego, Lider doradztwa dla branży motoryzacyjnej w KPMG w Polsce.


wykres


17-krotny wzrost liczby „elektryków” w UE i 6-krotny wzrost ogólnodostępnych punktów ładowania w latach 2016-2022


Choć dynamika wzrostu rejestracji nowych samochodów elektrycznych w Polsce w 2022 roku spadła w porównaniu z rokiem poprzednim, to w zestawieniu z innymi wybranymi krajami europejskimi, pozostaje na stosunkowo wysokim poziomie. Według danych ACEA w 2022 roku liczba rejestracji nowych samochodów elektrycznych (samochody osobowe bateryjne oraz hybrydy plug-in) w Polsce wzrosła (rok do roku) o 29%, w Holandii o 14%, Wielkiej Brytanii o 21%, a w Niemczech o 30%.


- Niezmiennie dużym wyzwaniem związanym z upowszechnieniem pojazdów elektrycznych jest rozwój infrastruktury do ładowania samochodów z takim napędem. Od 2016 roku liczba sprzedanych na rynku UE samochodów elektrycznych wzrosła 17-krotnie, podczas gdy w tym samym czasie liczba ogólnodostępnych punktów ładowania zwiększyła się 6-krotnie. 2/3 światowych menedżerów z sektora motoryzacyjnego uważa, że maksymalnie 30 minut to akceptowalny przez użytkowników czas oczekiwania na naładowanie baterii do poziomu minimum 80% – mówi Przemysław Szywacz, Partner w Dziale Doradztwa Podatkowego w zespole doradców dla branży motoryzacyjnej w KPMG w Polsce.


Blisko 4/5 menedżerów branży motoryzacyjnej przewiduje, że do 2030 roku większość zakupów nowych samochodów będzie dokonywanych online


W obliczu mnogości nowych modeli, nowych producentów samochodów i rozwoju technologii, 80% przedstawicieli kadry menedżerskiej zarządzającej firmami z branży motoryzacyjnej uważa, że najważniejszymi czynnikami wpływającymi na decyzję zakupową w nadchodzących 5 latach będą właściwości jezdne i osiągi oraz marka pojazdu. Zdecydowana większość – 78% menedżerów na świecie i 73% w Europie przewiduje, że do 2030 roku większość zakupów samochodów będzie się odbywała w kanałach cyfrowych. Jeśli chodzi o rolę sprzedawcy, to badani menedżerowie oczekują, że w tym samym przedziale czasowym około 2/3 sprzedaży nowych samochodów rozłoży się równo pomiędzy producentów i dealerów. Ponadto, tradycyjne platformy e-commerce, wraz z nowymi firmami, które specjalizują się w sprzedaży samochodów online będą kluczowymi graczami na rynku sprzedaży samochodów.


Osiągi i wizerunek to nie jedyne sposoby producentów samochodów na wyprzedzenie konkurencji. Oferują oni również szeroki zakres opcji oprogramowania, które może dostarczać nowych wrażeń z jazdy.


Cyfryzacja będzie wykraczać daleko poza etap sprzedaży i obejmie całościowy cykl użytkowania pojazdów. 62% menedżerów branży motoryzacyjnej na świecie i 49% w Europie wyraża zdecydowane przekonanie, iż konsumenci będą skłonni płacić miesięczne opłaty abonamentowe za usługi oprogramowania i zaawansowane systemy wspomagania kierowcy – mówi Andrzej Musiał, Starszy Menedżer w Dziale Doradztwa Biznesowego w KPMG w Polsce.


Nowe technologie napędzają zmiany w motoryzacji


Producenci samochodów wyrażają dużą pewność odnośnie swojej zdolności do wdrażania technologii Przemysłu 4.0, takich jak uczenie maszynowe, zaawansowana robotyka i druk 3D. Inwestycje w nowe technologie układów napędowych będą odgrywać kluczowe znaczenie, ale kadra kierownicza kładzie również nacisk na zaawansowane technologie obliczeniowe, które umożliwią działanie systemów elektronicznych w samochodzie. Jednocześnie skupiają się na technologiach, które pozwolą zmniejszyć masę pojazdu, poprawić wydajność silników z napędem spalinowym i zasięg możliwy do osiągnięcia z baterii. Blisko dwukrotnie więcej niż w 2021 roku respondentów globalnie twierdzi, że jest bardzo prawdopodobne, iż w ciągu najbliższych kilku lat pozbędą się niestrategicznych części swojej działalności. 76% respondentów na świecie (65% w Europie ) uważa, że producenci samochodów mogą odnieść sukces, jeśli produkcją zajmie się strona trzecia.


Menedżerowie z firm motoryzacyjnych na świecie zapytani o technologie, w które chętnie zainwestowaliby dodatkowe środki przeznaczone na działalność badawczo-rozwojową wskazali: zaawansowane systemy wspomagające kierowcę oraz software i hardware do pojazdów autonomicznych (18%), inteligentne systemy pokładowe (18%) oraz inne zaawansowane technologie komputerowe (17%).


Źródło: KPMG

15.03.2023


Tagi: motoryzacja, samochody elektryczne


BIURA DO WYNAJĘCIA WE WROCŁAWIU

giełda

Firma Polmer Sp. z o.o. oferuje pomieszczenia biurowe wraz z salą konferencyjną...

KINNARPS - MEBLE

giełda

Mondi Polska to dynamiczna firma rekrutacyjna, która stawia na budowanie...

BIURA DO WYNAJĘCIA W CENTRUM WROCŁAWIA

giełda

West Forum przy ul. Strzegomskiej to kompleks dwóch budynków o łącznej powierzchni biurowej...

NIERUCHOMOŚCI KOMERCYJNE - AGENCJA DORADCZA

giełda

Corees Polska o agencja specjalizująca się w obsłudze rynku nieruchomości komercyjnych. W spektrum...

WROCŁAWSKIE PARKI BIZNESU

foto

Wrocławski Park Biznesu przy ul. Bierutowskiej uzyskał unikalny kompleks technologiczny...

MAGAZYNY, BIURA, GRUNTY - FIRMA DORADCZA

foto

Zakończyło się głosowanie internautów czternastej edycji Plebiscytu Polska Architektura XXL. Publiczność wybrała...

WROCŁAWSKIE CENTRUM LOGISTYCZNE

Wrocławskie Centrum Logistyczne oferuje do wynajęcia powierzchnie magazynowe...


Wrocławskie Centrum Logistyczne wynajmie powierzchnię w biurowcu...

BIK PARK WROCŁAW I

foto

BIK rozpoczęło II etap budowy parku logistycznego BIK Park Wrocław. Inwestycja...

WROCŁAW - BIURA ELASTYCZNE

foto

Biura all inclusive CitySpace, które możesz wynająć od ręki...