MPK rozpoczęło rozbudowę zajezdni Borek

Po zakończeniu gruntownej modernizacji obiekt przy ulicy Powstańców Śląskich 209 pomieści aż 130 pojazdów. Powstanie miejsce na nowoczesne tramwaje mające obsłużyć powstające trasy na Nowy Dwór oraz na Popowice. Prace budowlane potrwają 14 miesięcy i pochłoną 42,5 miliona złotych.
W wakacje doszło do wymiany rozjazdów przed zajezdnią tramwajową Borek, teraz przyszedł czas na rozbudowę samego obiektu. W rezultacie zmieści się tam aż 130 tramwajów (obecnie jest miejsce na 100 składów).
To kluczowe, ponieważ MPK Wrocław cały czas prowadzi rewolucję taborową. Trwa systematyczna dostawa 46 nowoczesnych tramwajów Moderus Gamma 2. Przewoźnik podpisał też kontrakt na zakup 24 tramwajów produkowanych przez bydgoską Pesę, a dzięki opcji zamówiona pula może powiększyć się nawet do 40 nowych pojazdów.
- Rozpoczynająca się inwestycja to konsekwencja decyzji, która zapadła dwa lata temu: rezygnacji z budowy nowej, dużej zajezdni na Złotnikach. Tramwaje, które zamówiliśmy i właśnie do nas docierają, tutaj znajdą swój nowy dom – mówił wiceprezydent Jakub Mazur podczas rozpoczęcia prac budowlanych na Zajezdni Tramwajowej Borek. - Zakup nowego taboru musi znaleźć odzwierciedlenie w bazie, w której będziemy mogli przechowywać, remontować, utrzymywać nowe tramwaje, które mają służyć mieszkańcom Wrocławia.
Prezydent jest zadowolony, że kontrakt na przebudowę wygrała wrocławska firma. Zrealizuje go Zakład Sieci i Zasilania, który z MPK Wrocław współpracuje często i efektywnie.
Prezes MPK Wrocław Krzysztof Balawejder informuje, że prace na zajezdni Borek nie będą odczuwalne dla pasażerów. Ze wszelkimi wyzwaniami logistycznymi MPK poradzi sobie bez zmian w kursowaniu tramwajów.
Rozbudowa Zajezdni Tramwajowej Borek zakłada poszerzenie istniejącej infrastruktury, m.in. powstanie kilometra nowych torów wraz z 26 rozjazdami i zwrotnicami, modernizację obecnego torowiska, a także stworzenie nowych przyłączy zasilających zajezdnię w media (prąd, woda, ciepło, kanalizacja).
Źródło: UM Wrocław
23.10.2022
Tagi: MPK Wrocław, zajezdnia Borek, rozbudowa