QBusiness.plReNews.plKontakt Spotkania biznesowe Polityka cookies Polityka prywatności Newsletter Reklama O nas
QBusiness.pl
konferencja
Szukaj 

XXII Kongres Public Relations

wykres


W trakcie zbliżającego się wielkimi krokami największego wydarzenia branży PR w Polsce, będzie mowa m.in.: o zjawisku dezinformacji i sposobach jego zwalczania. Zaproszeni eksperci będą dyskutowali także na temat narzędzi ułatwiających wyjście z kryzysu wizerunkowego oraz zagrożeń, jakie stanowią dla instytucji cyberataki.


XXII Kongres Public Relations odbędzie się w Rzeszowie już za tydzień (15 i 16 września) i będzie poświęcony tematyce cyberbezpieczeństwa i dezinformacji. – Skuteczna ochrona przed atakami i fake newsami w sieci ma w obecnej rzeczywistości fundamentalne znaczenie. To jak duży wpływ na opinię publiczną mają nieprawdziwe informacje obserwowaliśmy zarówno w trakcie pandemii, a także teraz w czasie wojny – mówi dr hab. Dariusz Tworzydło prof. UW, organizator i pomysłodawca Kongresu PR. – Podczas wydarzenia będziemy rozmawiali między innymi o tym, jak chronić organizacje przez szybko rosnącą liczbą zagrożeń w sieci – dodaje.


Manipulacja informacją


Dezinformacja jest istotnym narzędziem wykorzystywanym do wywierania wpływu społecznego. Od rozpoczęcia wojny w Ukrainie, fake newsy przybrały na sile, przez co stały się integralną częścią medialnej rzeczywistości. Nieprawdziwe wiadomości są rozsiewane w coraz szybszym tempie, docierając do szerokiego grona odbiorców. Wszystko po to, aby zwrócić uwagę zainteresowanych i wprowadzić ich w błąd.


– Według Vladimira Volkoffa, dezinformacja musi składać się z trzech elementów: to manipulacja opinią publiczną, w celach politycznych, z użyciem informacji podstępnie spreparowanej. Porozmawiamy o tego typu dezinformacji nie tylko z punktu widzenia działań Rosji w Polsce, Ukrainie i Europie, ale również na poziomie samorządowym. Ale czy dezinformacja jest tylko w celach politycznych, gdy grupa użytkowników mediów społecznościowych może przeprowadzić atak na firmę prywatną? Powiemy też, czym jest kłamanie prawdą, a ja jako były korespondent Polsatu w Moskwie podzielę się spostrzeżeniami z frontu wojny (dez)informacyjnej – wyjaśnia Tomasz Kułakowski, Rzecznik Prasowy Krynica Vitamin, który podczas Kongresu będzie prowadził debatę dotyczącą dezinformacji.


O fake newsach, które stanowią siłę napędową cyberwojny, opowie także gość specjalny drugiego dnia Kongresu – podpułkownik Brett Lea – oficer ds. public affairs w 82. Dywizji Powietrznodesantowej armii amerykańskiej. Wykładowca historii wojskowości w Akademii Wojskowej Stanów Zjednoczonych w West Point opisze, jak wygląda sposób komunikacji z mediami i społecznością lokalną w trakcie trwania wojny.


Dogonić fake newsa


Fałszywe informacje mają na celu wzbudzenie strachu i zamętu, a w skutek tego destabilizację. Dlatego tak istotna jest analiza pojawiających się treści, aby na możliwie wczesnym etapie móc powstrzymać lub ograniczyć rozpowszechnianie się nieprawdy.


– Największym wyzwaniem jest „dogonienie fake newsa”, jego szybka identyfikacja i podjęcie odpowiednich działań – zwraca uwagę Karolina Łuczak, Kierownik Biura Prasowego i Komunikacji Wewnętrznej, Rzeczniczka Prasowa Provident Polska, jedna z prelegentek Kongresu PR. To niełatwe zadanie, ponieważ atak w świecie wirtualnym następuje zwykle bardzo szybko i niespodziewanie. Co więcej, może zostać przeprowadzony z dowolnego miejsca na świecie.


W celu identyfikacji fałszywych informacji pomocne okazują się narzędzia, pozwalające na sprawdzanie informacji w wielu źródłach. – Analiza publikacji na platformie Inforia nie tylko skutecznie wspiera procesy komunikacyjne marek i instytucji, ale okazała się także kluczowa w fazie wojny hybrydowej, której głównym celem było spolaryzowanie Polaków i Ukraińców. Wszystko, co zmierza do tego, aby ludzi podzielić może sprawić, że oni będą mieli jak najmniejszą przestrzeń do dyskusji. Tego typu działania zawsze mają na celu objęcie kontroli nad myśleniem społeczeństwa – komentuje Sebastian Bykowski, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, który jest Sponsorem Głównym tegorocznej edycji Kongresu PR.


Bezpieczeństwo cyfrowe


Liczba potencjalnych celów cyberataków wzrasta. Według raportu KPMG w Polsce pt. „Barometr cyberbezpieczeństwa. Ochrona cyfrowej tożsamości” w ubiegłym roku w Polsce aż 69% firm odnotowało przynajmniej jeden incydent naruszenia bezpieczeństwa. – Coraz częściej zastanawiamy się, jak reagować, gdy zostanie zaatakowana firma, w której pracujemy. Mówić o wycieku danych? Jeśli tak – to kiedy i jak? Jak prowadzić komunikację? – wylicza Magdalena Grochala, ekspertka w zakresie komunikacji i public relations w Symetria PR, która podczas Kongresu podpowie, jak uniknąć kryzysu wizerunkowego w czasie cyberataku.


W świecie zależnym od cybertechnologii ochrona informacji przed wyciekiem stanowi wyzwanie dla każdej firmy. W cyberprzestrzeni bardzo dobrze odnajdują się hakerzy, którzy wykorzystują luki w sieciowych zabezpieczeniach, wykradając poufne dane. Tajemnice handlowe, dane klientów, własność intelektualna to elementy, których instytucje muszą strzec z największą starannością. – Dla Totalizatora Sportowego komfort klientów i ochrona danych osobowych są priorytetem, zarówno na poziomie gry, jak i odbioru wygranej. Spółka nie podaje informacji o osobach, które uzyskały wygrane właśnie ze względu na bezpieczeństwo grających – podkreśla Aida Bella, Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej i Rzecznik Prasowy Totalizatora Sportowego, który po raz kolejny został Partnerem Strategicznym Kongresu.


O Kongresie


Kongres Profesjonalistów Public Relations to ogólnopolskie wydarzenie, łączące od ponad dwóch dekad ludzi zajmujących się problematyką komunikacji i PR. Jego organizatorem jest firma Newsline Sp. z o.o. Na program spotkania składają się wystąpienia plenarne, debaty i sesja naukowa. Kongres stanowi forum dialogu, inspiracji i integracji wszystkich tych, którzy tworzą branżę: praktyków, naukowców i pasjonatów.


To już XXII spotkanie specjalistów z branży public relations, któremu patronują: Polskie Stowarzyszenie Public Relations oraz Stowarzyszenie Agencji Public Relations. Partnerem Strategicznym jest Totalizator Sportowy. Sponsor główny to PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Partnerem Głównym jest PKN Orlen Partnerem merytorycznym Kongresu jest Uniwersytet Warszawski (Wydział Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii), a organizatorem Newsline Sp. z o.o. Pozostali partnerzy to: PGE Narodowy, Orange Polska, Rzeszów - stolica innowacji, Województwo Podkarpackie, Ideo Sp. z o.o., Ideo Force.


Partner medialny: Polska Agencja Prasowa SA.


Patroni medialni: Grupa RMF, OOH Magazine, Brief, Mediarun, Nowy Marketing, Portal PublicRelations.pl, MARKETING przy kawie, Medialna Perspektywa, portalmedialny.pl, QBusiness.pl - Biznesowy Serwis Informacyjny, Polska Izba Artykułów Promocyjnych, Redakcja Business INTELLIGENCE, SECURITY MAGAZINE.


Więcej informacji udziela: dr hab. Dariusz Tworzydło, prof. UW; tel. 602 44 55 96; www.kongrespr.pl


Źródło: Newsline Sp. z o.o.

09.09.2022


Tagi: XXII Kongres Public Relations


BIK PARK WROCŁAW I

foto

BIK rozpoczęło II etap budowy parku logistycznego BIK Park Wrocław. Inwestycja...

WROCŁAW - BIURA ELASTYCZNE

foto

Biura all inclusive CitySpace, które możesz wynająć od ręki...

GDAŃSK - APARTAMENTY

BIURA DO WYNAJĘCIA W CENTRUM WROCŁAWIA

giełda

West Forum przy ul. Strzegomskiej to kompleks dwóch budynków o łącznej powierzchni biurowej...

NIERUCHOMOŚCI KOMERCYJNE - AGENCJA DORADCZA

giełda

Corees Polska o agencja specjalizująca się w obsłudze rynku nieruchomości komercyjnych. W spektrum...

WROCŁAWSKIE PARKI BIZNESU

foto

Wrocławski Park Biznesu przy ul. Bierutowskiej uzyskał unikalny kompleks technologiczny...

MAGAZYNY, BIURA, GRUNTY - FIRMA DORADCZA

foto

Zakończyło się głosowanie internautów czternastej edycji Plebiscytu Polska Architektura XXL. Publiczność wybrała...

KINNARPS - MEBLE

WROCŁAWSKIE CENTRUM LOGISTYCZNE

Wrocławskie Centrum Logistyczne oferuje do wynajęcia powierzchnie magazynowe...


Wrocławskie Centrum Logistyczne wynajmie powierzchnię w biurowcu...