QBusiness.plReNews.plKontakt Spotkania biznesowe Polityka cookies Polityka prywatności Newsletter Reklama O nas
QBusiness.pl
konferencja
Szukaj 

Czas i cena ładowania dostawczych samochodów elektrycznych to największe wyzwania

wykres


Z badań przeprowadzonych przez firmę Ford wynika, że kierowcy samochodów dostawczych nie doceniają zasięgu elektrycznych vanów, zakładając, że wynosi on zaledwie niecałe 110 km. 71% ankietowanych obawia się, że nie będzie w stanie pokryć kosztów ładowania firmowych furgonetek. Ponad jedna trzecia badanych (37%) uważa, że kierowcy vanów powinni jak najszybciej przejść na napęd elektryczny. Co ciekawe, 6 na 10 osób przyznaje, że planuje przesiąść się do e-samochodów w ciągu 6 miesięcy.


Zgodnie z najnowszym raportem Forda „Go Electric” liczba samochodów elektrycznych w Wielkiej Brytanii rośnie. Mimo to wiedza kierowców o benefitach wynikających z użytkowania pojazdów dostawczych napędzanych elektrycznie nadal jest znikoma, co negatywnie wpływa z kolei na perspektywę pełnego przejścia na samochody elektryczne. Dane zaprezentowane w „Go Electic” opierają się na wywiadzie przeprowadzonym wśród 500 kierowców vanów*, a wyniki opublikowano w momencie, gdy Ford dostarcza pierwsze E-Transity typu jumbo i zapowiada premierę nowego, mniejszego E-Transita Custom.


Zasięg elektryków to jedna z głównych obaw kierowców samochodów dostawczych. Większość z nich uważa, że wynosi on poniżej 115 kilometrów. Warto zauważyć, że to aż trzy razy mniej niż rzeczywisty zasięg całkowicie elektrycznego E-Transita, który wynosi do 314 kilometrów.**


Druga istotna kwestia wskazywana przez respondentów badania Forda to zarządzanie czasem. Prawie połowa kierowców (44%) poruszających się popularnymi dostawczakami twierdzi, że nie byłaby w stanie dopasować czasu ładowania pojazdu do swojego harmonogramu pracy. Może to wynikać m.in. z braku możliwości ładownia elektryków. Zaledwie 20% badanych przyznało, że w pracy zawsze mogą skorzystać ze stacji ładowania, a ponad połowa (52%) zadeklarowała, że nie ma możliwości podłączenia samochodu do ładowarki w domu. Co istotne zaledwie 42% kierowców przyznało, że wie, jak naładować pojazd elektryczny.


Kierowcy firmowych furgonetek z napędem elektrycznym obawiają się także o swoje finanse. Aż 71% pytanych przyznało, że nie są pewni w jaki sposób otrzymają zwrot kosztów zakupu energii elektrycznej, w przypadku ładowania pojazdu firmowego w domu. W miarę jak Wielka Brytania zbliża się do roku 2030 (w życie wejdzie wówczas zakaz sprzedaży nowych pojazdów spalinowych), koszty nadal pozostają problemem dla kierowców pojazdów dostawczych, a największą obawą finansową jest wysoki koszt zakupu nowych aut (16%).


W przypadku firm prawie jedna trzecia (29%) przyznała, że początkowe koszty infrastruktury związane z wprowadzeniem elektrycznych pojazdów dostawczych byłyby dla nich zbyt dużym obciążeniem. Ostatnie statystyki SMMT (Society of Motor Manufacturers and Traders – branżowe stowarzyszenie przemysłu motoryzacyjnego w Wielkiej Brytanii) pokazują, że pojazdy użytkowe stanowią 13% aut na drogach (4 604 861), a dane z 2021 r. doprecyzowują, że tylko 0,3% to samochody w pełni elektryczne lub hybrydy typu plug-in (źródło: SMMT, maj 2021).


Mimo obaw niektórych kierowców, przyszłość elektrycznych samochodów dostawczych napawa jednak optymizmem. Z najnowszego raportu Forda wynika, że prawie połowa badanych (49%) uważa, że w ciągu najbliższych 10 lat elektryczne auta dostawcze będą najczęściej spotykanym typem vanów na brytyjskich drogach, a tylko dziewięć procent nie zgadza się z tą opinią. Ponad to 36% respondentów stwierdziło, że oni sami lub ich pracodawca planują przejście na elektryczne pojazdy dostawcze w ciągu najbliższych czterech do sześciu miesięcy, a 38% uważa to za mądrą inwestycję.


Ponad jedna czwarta (26%) kierowców vanów jest zdania, że ich firma będzie lepiej postrzegana przez otoczenie i partnerów biznesowych, w przypadku przejścia na elektryczną flotę. Co więcej, prawie połowa (48%) przyznała, że gdyby ich przyjaciele kupili samochód elektryczny, miałoby to pozytywny wpływ na ich pracę oraz styl życia, a 52% badanych zgodziło się ze stwierdzeniem, że oni sami lub ich firma planują przesiadkę na elektryka, ponieważ są one „naprawdę fajne”!


- Biorąc pod uwagę, że Ford Transit jest najlepiej sprzedającym się pojazdem w Wielkiej Brytanii, rozwianie obaw brytyjskich kierowców jest niezwykle istotnym elementem w strategii elektryfikacji - powiedziała Mandy Dean, dyrektor ds. pojazdów użytkowych, Ford of Britain. - Nasz raport pokazuje, że chociaż istnieje niepewność związana z perspektywą przejścia na e-samochody to kierowcy aut dostawczych wydają się chętni do podjęcia tej wspólnej podróży w kierunku ekologii i rozwoju Wielkiej Brytanii, a Ford Pro ma możliwości, aby im to ułatwić – dodała Mandy Dean.


- W odpowiedzi na obawy kierowców związane ze zwrotami poniesionych kosztów wprowadziliśmy Ford Pro Charging, oprogramowanie, które umożliwia uproszczone rozliczenia i administrację wydatków. W efekcie kierowcy mogą ładować samochody służbowe we własnych domach, a koszt pobranej w tym celu energii jest dokładnie obliczany i przesłany do firmy w celu zwrotu pieniędzy pracownikom – zakończyła Mandy Dean.


Wychodząc naprzeciw pytaniom związanym z zasięgiem elektrycznych vanów, a co za tym idzie przestojami w pracy, Ford wprowadził także nowe oprogramowanie Ford Pro (dostępne w pojazdach E-Transit i E-Transit Custom w przyszłości), które posiada wiele nowych funkcji wspomagających kierowców samochodów dostawczych:

  • Ford Pro Intelligence obejmuje zintegrowane funkcje w pojazdach, które pozwalają klientom lepiej zarządzać i utrzymywać swoje floty. Mowa m.in. o bieżących danych o stanie pojazdu i danych telematycznych, poprawie czasu sprawności pojazdu, bezpieczeństwie i ochronie oraz poprawie ogólnej produktywności.
  • Ford Pro pomaga również firmom w konfiguracji i mapowaniu infrastruktury ładowania, (w domu, sieci publicznej czy na parkingu firmowym), a narzędzia telematyczne producenta pozwalają śledzić zasięg, najbliższe punkty ładowania oraz wymagane przeglądy poszczególnych aut.
  • Operatorzy sieci ładowania łączą się w sieć „Blue Oval”, pomagając systemom flotowym w identyfikacji ładowania w domu i zwracaniu kosztów kierowcom.
  • Cyfrowe narzędzia ułatwiają firmom zarządzanie czasem rozpoczęcia i zakończenia ładowania pojazdów, tak aby uniknąć godzin szczytu. Ładowanie może być również przypisane do trasy, dzięki czemu samochody nie są w pełni naładowane, gdy nie będą tego potrzebować.
  • Inteligentne wsparcie poprzez FordLiive umożliwia dostęp do ostatnich 60 dni stanu pojazdu. Dzięki temu zapewnia najlepsze porady, pozwala przewidzieć nadchodzące potrzeby serwisowe i skrócić czas ich realizacji.

* Ford przebadał 500 dorosłych kierowców lub właścicieli samochodów dostawczych z Wielkiej Brytanii. Badanie zostało przeprowadzone przez OnePoll. Wielkość próby jest reprezentatywna dla brytyjskich kierowców pojazdów dostawczych i została zarekomendowana przez OnePoll. Spośród 500 przebadanych osób 61% zadeklarowało, że jest właścicielem auta dostawczego, 32% stwierdziło, że właścicielem vana jest ich pracodawca, a 7% odpowiedziało „inne”. 40% respondentów to kobiety, 59% to mężczyźni, a 1% to „inni lub wolą nie mówić”.


** Podany zasięg do 314 kilometrów dotyczy 2-tonowego E-Transita, 1-tonowy E-Transit Custom ma zasięg do 380 kilometrów.


Źródło: Ford

17.07.2022


Tagi: samochody elektryczne, oczekiwania klientów, czas ładowania, zasięg, cena, badanie


BIURA DO WYNAJĘCIA WE WROCŁAWIU

giełda

Firma Polmer Sp. z o.o. oferuje pomieszczenia biurowe wraz z salą konferencyjną...

KINNARPS - MEBLE

giełda

Mondi Polska to dynamiczna firma rekrutacyjna, która stawia na budowanie...

BIURA DO WYNAJĘCIA W CENTRUM WROCŁAWIA

giełda

West Forum przy ul. Strzegomskiej to kompleks dwóch budynków o łącznej powierzchni biurowej...

NIERUCHOMOŚCI KOMERCYJNE - AGENCJA DORADCZA

giełda

Corees Polska o agencja specjalizująca się w obsłudze rynku nieruchomości komercyjnych. W spektrum...

WROCŁAWSKIE PARKI BIZNESU

foto

Wrocławski Park Biznesu przy ul. Bierutowskiej uzyskał unikalny kompleks technologiczny...

MAGAZYNY, BIURA, GRUNTY - FIRMA DORADCZA

foto

Zakończyło się głosowanie internautów czternastej edycji Plebiscytu Polska Architektura XXL. Publiczność wybrała...

WROCŁAWSKIE CENTRUM LOGISTYCZNE

Wrocławskie Centrum Logistyczne oferuje do wynajęcia powierzchnie magazynowe...


Wrocławskie Centrum Logistyczne wynajmie powierzchnię w biurowcu...

BIK PARK WROCŁAW I

foto

BIK rozpoczęło II etap budowy parku logistycznego BIK Park Wrocław. Inwestycja...

WROCŁAW - BIURA ELASTYCZNE

foto

Biura all inclusive CitySpace, które możesz wynająć od ręki...