Wroclawskie oddziały ZUS połączyły się

Od lutego I oraz II Inspektorat Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, które mieszczą się przy ulicach Litomskiej i Reymonta we Wrocławiu, zostały włączone do oddziału ZUS przy ulicy Pretficza 11.
- Połączenie naszych placówek nie powoduje żadnych zmian dla naszych klientów i jest dla nich całkowicie nieodczuwalne. To tylko nasza wewnętrzna zmiana organizacyjna, która ma służyć lepszej i szybszej obsłudze mieszkańców Wrocławia – wyjaśnia Iwona Kowalska-Matis regionalny rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku.
Rzeczniczka zapewnia, że wszystkie dotychczas zlokalizowane przy Litomskiej i Reymonta, komórki organizacyjne funkcjonują bez zmian.
- Podobnie jak sale obsługi, które obsługują klientów tak jak dotychczas. Zmiana dotyczy tylko zatrudnionych tam osób, które zostały organizacyjnie „włączone” do oddziału przy Litomskiej – wyjaśnia Kowalska-Matis.
Rzeczniczka wyjaśnia, że klienci wrocławskich placówek ZUS w żaden sposób nie odczują zmian w ich funkcjonowaniu.
- Nasi klienci mogą tylko zauważyć zmiany w nagłówkach wysyłanych do nich pism, co jest efektem tego, że nasze trzy wrocławskie placówki stały się jednym organizmem – dodaje.
Zarówno zakres obsługi klientów jak i godziny pracy pozostają bez zmian.
- Tak naprawdę większość spraw można u nas załatwić nie wychodząc domu. Zachęcam do korzystania z drogi elektronicznej, która jest najszybszą, najwygodniejszą i najbezpieczniejszą – apeluje Iwona Kowalska-Matis.
Większość spraw w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych można załatwić korzystając z e-wizyty lub poprzez indywidualne konto na platformie PUE ZUS. To właśnie za pośrednictwem PUE, bez wychodzenia z domu, można od początku pandemii złożyć wniosek o świadczenie postojowe, zasiłek chorobowy czy o zwolnienie z opłacania składek, a także zrealizować bon turystyczny. Obecnie właśnie poprzez PUE składane są do ZUS wnioski o 500 plus, żłobkowe i rodzicielskie świadczenie opiekuńcze (RKO).
- Coraz popularniejsze są nasze e-wizyty, dzięki który każdy klient może bez problemu załatwiać swoje sprawy w ZUS także przy wsparciu osoby znającej język migowy. Już prawie 6 tysięcy razy Wrocławianie wybrali zamiast wizyty osobistej, spotkanie z naszym pracownikiem przy użyciu kamery w smartfonie lub laptopie - zapewnia.
Platforma Usług Elektronicznych ZUS zapewnia wszystkim całodobowy, wygodny i bezpieczny dostęp do usług świadczonych elektronicznie. Indywidualne konto w ZUS, to duże ułatwienie dla przedsiębiorców i osób czynnych zawodowo. Na pue.zus.pl każdy pracownik może sprawdzić, czy pracodawca odprowadza za niego składki na ubezpieczenia społeczne, upewnić się, że członkowie najbliższej rodziny zostali (prawidłowo) zgłoszeni do ubezpieczenia zdrowotnego, wyliczyć prognozowaną emeryturę i oczywiście kontaktować się przez Internet z ZUS. Natomiast przedsiębiorcy mogą złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w opłacaniu składek, skontrolować stan swojego konta w ZUS oraz kontaktować się drogą elektroniczną z Zakładem, aby np. umówić wizytę na konkretny dzień i godzinę.
Do dyspozycji klientów są także infolinia 22 560 16 00 czynna w godz. 7.00-18.00
Informacje o świadczeniu wychowawczym 500+ i Rodzinnym Kapitale Opiekuńczym oraz Polskim Ładzie dla przedsiębiorców można uzyskać pod nr tel. 22 290 55 00. Infolinia jest dostępna w dni robocze od 8.00 do 15.00.
Źródło: ZUS
10.02.2022
Tagi: oddziały, Wrocław, połączenie się