QBusiness.plReNews.plKontakt Spotkania biznesowe Polityka cookies Polityka prywatności Newsletter Reklama O nas
QBusiness.pl
konferencja
Szukaj 

Polacy wcale nie są smart! Wyniki Smart Shopper Index 2021

wykres


Najnowsze badanie przeprowadzone przez BravoKupony ujawniło, że Polacy są… jednym z najmniej oszczędnych narodów na świecie. Badanie BravoKupony ujawniło, że Polacy są jednymi z najmniej oszczędnych krajów OECD i zostaliśmy sklasyfikowani na ostatnim miejscu w rankingu. Francja, Irlandia i Niemcy prowadzą w rankingu rozsądnych nawyków konsumenckich.


W ramach rankingu Smart Shopper Index 2021, BravoKupony przeanalizowało dane z 25 krajów OECD. Polacy znajdują się na szarym końcu jeśli chodzi o oszczędzanie, rozważne zakupy oraz nawyki konsumenckie:

  • Według wyników badania, Polacy nie oszczędzają oraz nie polują na zniżki czy też rabaty konsumenckie. Zamiast tego wydają na prawo i lewo. Badanie ujawniło również, że jedynie 61% Polaków kieruje się zdrowym rozsądkiem przy podejmowaniu decyzji konsumenckich.
  • Polska zajmuje przedostatnią pozycję pod względem wyszukiwań online związanych z oszczędnościami – polscy konsumenci wykazują niskie zainteresowanie oszczędzaniem na zakupach (poniżej 7 milionów wyszukiwań miesięcznie) w porównaniu z konsumentami francuskimi i brytyjskimi, których liczba wyszukiwań była czterokrotnie wyższa.
  • Polacy w ogóle nie oszczędzają i nie szukają zniżek zakupowych w sektorze Erotyka. Średnie miesięczne wyszukiwania zniżek w Google związanych z seksem oraz seks gadżetami są na poziomie zerowym. Wyniki te są zaskakujące w porównaniu z innymi krajami, takimi jak Niemcy, Francja, Wielka Brytania czy USA, które prowadzą w rankingu. Ewidentnie nie szukamy zniżek i nie polujemy na okazje cenowe, jeśli chodzi o nasze życie erotyczne oraz zakup gadżetów związanych z erotyką!
  • Polska zajmuje ostatnie miejsce w ogólnym rankingu Smart Shopper Indeks 2021, ale może pochwalić się niskim wskaźnikiem zadłużenia – tylko 61% Polaków deklaruje, że uważnie rozważa swoje zakupy. Polacy mają jednak niski poziom zadłużenia - tylko 62% rocznych dochodów, w porównaniu z Brytyjczykami, którzy zadłużają 144% swoich dochodów w kredytach, kredytach hipotecznych i kartach kredytowych.
  • Spośród 25 krajów OECD, które przebadaliśmy, Francja, Irlandia i Niemcy znajdują się w czołówce świadomych zakupów – zajmują trzy pierwsze pozycje w Indeksie Smart Shopper 2021. Francuzi okazali się najbardziej oszczędni w zakupach, pozostawiając Polskę na samym dole rankingu. Z kolei oszczędności gospodarstw domowych są najwyższe w Niemczech, podczas gdy Holendrów cechuje największe zadłużenie. Południowi Koreańczycy są najbardziej oszczędni, jeśli chodzi o wydatki na żywność, z kolei Norwegowie wiedzą, jak najlepiej wydawać pieniądze!
  • Największą popularnością wśród polskich kupujących cieszą się rabaty modowe, lifestylowe oraz kulinarne. Gigant mody online Zalando zajmuje pierwsze miejsce w rankingu najczęściej wyszukiwanych marek pod względem oszczędności oraz zniżek. Z kolei e-commerce AliExpress oraz KFC zajmują odpowiednio 2 i 3 miejsce w pierwszej piątce najczęściej wyszukiwanych marek przez Polaków, oferując atrakcyjne zniżki oraz rabaty.

Polska ostatnia w rankingu, ale z niskim wskaźnikiem zadłużenia gospodarstw domowych


Polska została sklasyfikowana na ostatnim miejscu rankingu Smart Shopper Index 2021. Spośród 25-ciu krajów OECD, które zostały przeanalizowane w badaniu, Polska wypada na bladym końcu. Nie bez znaczenia są wyniki sondażu, w których jedynie 61% Polaków przyznaje się, do tego że rozsądnie rozważa każdy zakup i kalkuluje za i przeciw, tak aby oczywiście zaoszczędzić jak najwięcej. Klasyfikuje to Polskę na samym końcu rankingu Smart Shopping Index, podczas gdy reszta krajów OECD kombinuje ile się da i sprawdza ceny oraz oferty rabatowe przed dokonaniem zakupu.


Pomimo braku rozsądku w kontrolowaniu zachowań konsumenckich, Polacy ciągle wypadają najlepiej biorąc pod uwagę wskaźnik zadłużenia gospodarstw domowych. Oszczędzając zaledwie 1% swoich dochodów, wskaźnik zadłużenia polskich gospodarstw domowych to jedynie 62% ich rocznego dochodu. Jest to pozytywny wynik w porównaniu z Brytyjczykami, którzy są skłonni “zatopić” ponad 144% ich rocznego dochodu w pożyczkach, kredytach i życiu na ostrzu karty kredytowej.


Polskie skłonności do wydawania na prawo i lewo znajdują również odzwierciedlenie w internecie. Polacy są na przedostatnim miejscu w rankingu pod względem “buszowania” w internecie i używania wyszukiwarki Google w celu znalezienia porad online na temat tego jak oszczędzać. Według sondażu, miesięcznie jedynie 7 milionów Polaków przegląda internet wpisując w wyszukiwarkach internetowych, hasła, które pozwalają im zaoszczędzić. Wyniki te odzwierciedlają niskie zainteresowanie zniżkami, kodami promocyjnymi czy też ofertami rabatowymi. To ponad 4 razy mniej wyszukiwań w Google niż Francuzi czy Brytyjczycy w ciągu całego miesiąca.


Najbardziej popularne kategorie i marki w rankingu


Badanie przeanalizowało również wyszukiwania konsumentów w wyszukiwarce Google dla siedmiu największych rynków analizowanych w badaniu - Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Stanów Zjednoczonych, Włoch, Hiszpanii oraz oczywiście Polski. Wyniki badania potwierdziły pozytywną korelacją pomiędzy wyszukiwaniami w Google a rosnącą świadomością kupujących i skłonnością do oszczędzania. Im więcej googlujemy szukając zniżek czy rabatów, tym jeszcze bardziej oszczędzamy!


Marka Zalando została sklasyfikowana jako najpopularniejsza marka smart shoppers w Polsce, oferująca przyjazne ceny i zniżki dla konsumentów. Z kolei e-commerce AliExpress oraz KFC zajmują odpowiednio 2 i 3 miejsce w pierwszej piątce najczęściej wyszukiwanych marek w Polsce, oferujących oferty specjalne, atrakcyjne zniżki czy też rabaty. Na przeciwnym końcu półkuli, czyli w Stanach Zjednoczonych na drugim miejscu uplasował się amerykański dom towarowy Kohl’s, wyprzedzając markę Asos oraz sportowego retailera dobrze znanego wszystkim Amerykanom, czyli marka JD.


Najlepsze TOP 5 marki konsumenckie i kategorie zakupów związane z oszczędzaniem i zniżkami według wyszukiwań w Google:


wykres


*Najlepsze TOP 5 marki oferujące zniżki/kody rabatowe na podstawie średnich miesięcznych wyszukiwań w Google.


wykres


Źródło: BravoKupony

19.09.2021


Tagi: Smart Shopper Index 2021, zakupy, ceny, oszczędzanie, rabaty, E-commerce


BIURA DO WYNAJĘCIA WE WROCŁAWIU

giełda

Firma Polmer Sp. z o.o. oferuje pomieszczenia biurowe wraz z salą konferencyjną...

KINNARPS - MEBLE

giełda

Mondi Polska to dynamiczna firma rekrutacyjna, która stawia na budowanie...

BIURA DO WYNAJĘCIA W CENTRUM WROCŁAWIA

giełda

West Forum przy ul. Strzegomskiej to kompleks dwóch budynków o łącznej powierzchni biurowej...

NIERUCHOMOŚCI KOMERCYJNE - AGENCJA DORADCZA

giełda

Corees Polska o agencja specjalizująca się w obsłudze rynku nieruchomości komercyjnych. W spektrum...

WROCŁAWSKIE PARKI BIZNESU

foto

Wrocławski Park Biznesu przy ul. Bierutowskiej uzyskał unikalny kompleks technologiczny...

MAGAZYNY, BIURA, GRUNTY - FIRMA DORADCZA

foto

Zakończyło się głosowanie internautów czternastej edycji Plebiscytu Polska Architektura XXL. Publiczność wybrała...

WROCŁAWSKIE CENTRUM LOGISTYCZNE

Wrocławskie Centrum Logistyczne oferuje do wynajęcia powierzchnie magazynowe...


Wrocławskie Centrum Logistyczne wynajmie powierzchnię w biurowcu...

BIK PARK WROCŁAW I

foto

BIK rozpoczęło II etap budowy parku logistycznego BIK Park Wrocław. Inwestycja...

WROCŁAW - BIURA ELASTYCZNE

foto

Biura all inclusive CitySpace, które możesz wynająć od ręki...