QBusiness.plReNews.plKontakt Spotkania biznesowe Polityka cookies Partnerzy Newsletter Reklama O nas
QBusiness.pl
SPOTKANIA BIZNESOWE
Szukaj 

O NAS

OFERTA

NEWSLETTER

SPOTKANIA

KONTAKT


Partnerzy:
Wrocław
BCC
WCL DFG
DIG
Dolnośląska
Izba
Gospodarcza
stowarzyszenie
Stowarzyszenie
Przewoźników
Drogowych
Ślęza MRN

Via Carpatia – kolejna umowa, kolejne kilometry w realizacji

wykres


GDDKiA podpisała umowę na zaprojektowanie i budowę kolejnego fragmentu drogi ekspresowej S19 w województwie podlaskim. Tym razem do realizacji przeszedł odcinek Krynice (DK65) – Dobrzyniewo – Białystok Zachód (S8). To szósty z dziesięciu przetargów ogłoszonych w ubiegłym roku na podlaskie odcinki S19, który został sfinalizowany podpisaniem umowy z wykonawcą.


Zadanie zrealizuje konsorcjum firm PORR (lider) i UNIBEP (partner). Umowa na projekt i budowę tego odcinka opiewa na kwotę 405,6 mln zł. Uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) przewidziane jest na III kw. 2022 r., a budowa na lata 2022-2024.


Ten fragment S19 jest częścią międzynarodowego korytarza transportowego Via Carpatia łączącego państwa bałtyckie, poprzez Białystok, Lublin i Rzeszów, z południem Europy.


Odcinek, na który podpisaliśmy umowę ma ok. 10,2 km długości i na północy, w rejonie miejscowości Krynice, włącza się w istniejącą drogę krajową nr 65 Ełk - Białystok. Od zachodu omija stolicę województwa, aby na funkcjonującej drodze ekspresowej S8 (na planowanym węźle Białystok Zachód) połączyć się z odcinkami S19 będącymi już w realizacji.


Trudny fragment drogi

Odcinek Krynice - Dobrzyniewo - Białystok Zachód, choć nie długi, to jest jednak bardzo ważny. To w ramach tego zadania powstanie węzeł Białystok Zachód (typ WA pełna koniczyna), łączący dwie drogi ekspresowe – powstającą S19 z istniejącą S8. W ramach budowy węzła wykonana będzie też przebudowa S8 na długości około 1,9 km.


Zadanie obejmować będzie też budowę 13 obiektów inżynierskich, w tym dwóch mostów - nad rzeką Supraśl i rzeką Białą, a także wiaduktu kolejowego nad torami Białystok - Ełk.


Droga ekspresowa S19 będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każda stronę (z rezerwą terenu pod trzeci pas) i będzie przystosowana do obciążeń 11,5 t/oś. Rodzaj konstrukcji nawierzchni wybierze wykonawca, przy zachowaniu wymagań jakościowych GDDKiA.


Źródło: GDDKiA

19.05.2021


Tagi: Via Carpatia, odcinek, wykonawca