QBusiness.plReNews.plKontakt Spotkania biznesowe Polityka cookies Polityka prywatności Newsletter Reklama O nas
QBusiness.pl
konferencja
Szukaj 

Sprzedaż Top Secret obciążona skutkami zakazu handlu

wykres


W pierwszej dekadzie marca sprzedaż Top Secret była na porównywalnym poziomie w ujęciu r./r. Wprowadzony zakaz handlu spowodował jednak załamanie obrotów. Większy udział w ofercie asortymentu z nowej wiosennej kolekcji oraz niższe upusty na towary z poprzednich sezonów wpłynął natomiast na lekki wzrost realizowanej marży.


Sprzedaż towarów Top Secret w marcu 2020 r. wyniosła łącznie ok. 7,6 mln zł i była niższa o ok. 59% porównując do marca poprzedniego roku. W ujęciu narastającym sprzedaż Top Secret od początku roku wyniosła ok. 33 mln zł i była ok. 38% niższa niż rok wcześniej.


- Sprzedaż w ramach sklepów Top Secret w Polsce czyli głównego kanału dystrybucji, wyniosła 4,5 mln zł i była o 63% niższa w porównaniu do roku poprzedniego, przy powierzchni sieci niższej o 3% r./r. O ile do 10 marca odnotowywaliśmy porównywalne w ujęciu r./r. poziomy sprzedaży, to wprowadzone ograniczenia działania sklepów w galeriach handlowych i wzrost niepewności konsumentów spowodowały praktycznie zanik sprzedaży, nawet w tych sklepach, które nie zostały bezpośrednio objęte zakazem handlu. Z drugiej strony nastąpiła pozytywna zmiana w zakresie realizowanej marży procentowej na sprzedaży w rezultacie wzrostu o 4 p.p. udziału bieżących kolekcji w obrotach oraz wypłycenia upustów udzielanych na towarach z poprzednich sezonów - powiedział Bogusz Kruszyński, Prezes Zarządu Redan.


Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklepy internetowe marki Top Secret w Polsce w marcu 2020 r. wyniosły 1,8 mln zł co oznacza spadek o 51% w stosunku do marca 2019 roku. W ujęciu narastającym sprzedaż sklepu internetowego Top Secret w Polsce wyniosła 5,4 mln zł i była ok. 42% niższa niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.


- Sprzedaż on-line również została dotknięta sytuacją w kraju co przełożyło się na znaczne spadki wejść i sprzedaży w tym kanale, szczególnie w pierwszych dniach po wprowadzeniu ograniczeń. Realizowane poziomy sprzedaży były już lepsze r/r w ostatnim okresie marca – dodał Bogusz Kruszyński.


Powierzchnia punktów handlowych działających w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash na koniec marca 2020 wyniosła 30,8 tys. m2 i była o 16% niższa niż w tym samym momencie 2019 r. Z tego 70% zmniejszenia wynika z zamknięcia bądź utraty wpływu na sklepy znajdujące się za granicą. W związku ze zmniejszeniem skali zapasów z poprzednich sezonów zmniejszeniu uległa także sieć outletowa.


W związku z zakończeniem sprawowania kontroli nad spółką TXM SA w restrukturyzacji od 18 lipca 2019 r. dane dotyczące sprzedaży tej spółki nie są publikowane przez Grupę Redan.


Źródło: Grupa Redan

17.04.2020


Tagi: Top Secret, wyniki sprzedaży


BIURA DO WYNAJĘCIA WE WROCŁAWIU

giełda

Firma Polmer Sp. z o.o. oferuje pomieszczenia biurowe wraz z salą konferencyjną...

KINNARPS - MEBLE

giełda

Mondi Polska to dynamiczna firma rekrutacyjna, która stawia na budowanie...

BIURA DO WYNAJĘCIA W CENTRUM WROCŁAWIA

giełda

West Forum przy ul. Strzegomskiej to kompleks dwóch budynków o łącznej powierzchni biurowej...

NIERUCHOMOŚCI KOMERCYJNE - AGENCJA DORADCZA

giełda

Corees Polska o agencja specjalizująca się w obsłudze rynku nieruchomości komercyjnych. W spektrum...

WROCŁAWSKIE PARKI BIZNESU

foto

Wrocławski Park Biznesu przy ul. Bierutowskiej uzyskał unikalny kompleks technologiczny...

MAGAZYNY, BIURA, GRUNTY - FIRMA DORADCZA

foto

Zakończyło się głosowanie internautów czternastej edycji Plebiscytu Polska Architektura XXL. Publiczność wybrała...

WROCŁAWSKIE CENTRUM LOGISTYCZNE

Wrocławskie Centrum Logistyczne oferuje do wynajęcia powierzchnie magazynowe...


Wrocławskie Centrum Logistyczne wynajmie powierzchnię w biurowcu...

BIK PARK WROCŁAW I

foto

BIK rozpoczęło II etap budowy parku logistycznego BIK Park Wrocław. Inwestycja...

WROCŁAW - BIURA ELASTYCZNE

foto

Biura all inclusive CitySpace, które możesz wynająć od ręki...