Solidne wyniki eurobanku za 2017 rok

W czwartek 29 marca 2018 r. Euro Bank S.A. opublikował raport za 2017 r. 717,2 mln zł - to wynik z działalności bankowej, który osiągnął eurobank w 2017 r. wobec 704,9 mln zł w 2016 r. (po odjęciu wpływu transakcji akcjami Visa Europe). eurobank zapewnił Klientom jeszcze lepszą jakość obsługi. Wprowadził na rynek nową aplikację mobilną oraz kartę multiwalutową.
Na działalności bankowej eurobank osiągnął w 2017 r. wynik w wysokości 717,2 mln zł wobec 704,9 mln zł w 2016 r., co oznacza wzrost o 1,7% r/r (po uwzględnieniu jednorazowego wpływu transakcji akcjami Visa Europe ten wynik w 2016 r. wyniósł 741,1 mln zł).
Wynik netto ukształtował się na poziomie 102,8 mln zł wobec 142 mln zł w 2016 r. - wypływ na zmianę na poziomie wyniku netto miały wspomniana transakcja Visa (29,4 mln zł) oraz podatek od aktywów za cały 2017 r.
W 2017 r. eurobank utrzymał pozycję znaczącego gracza na rynku kredytów konsumenckich - odnotował wzrost ich salda o 9% wobec 2016 r.
Pomimo rekordowo niskich stóp procentowych w Polsce eurobank utrzymał stabilną bazę depozytową - 6,8 mld zł. Jednocześnie bank rozwinął współpracę z Amundi Polska TFI.
eurobank zwiększył współczynnik wypłacalności do 16,01 proc. (z 15,19 proc. na koniec 2016 r.). Kondycję finansową eurobanku regularnie badają analitycy agencji Fitch Ratings. Na początku lutego 2018 r. - na podstawie danych za rok 2017 - podnieśli oni ocenę (Viability Rating) do „bb+”. Jednocześnie utrzymali rating długoterminowy (IDR) na poziomie „A-”. To plasuje eurobank w ścisłej czołówce banków obecnych na polskim rynku.
- Wyniki osiągnięte przez eurobank w 2017 r. są satysfakcjonujące. Realizujemy cel, którym jest zwiększanie liczby Klientów indywidualnych poprzez oferowanie im prostych i nowoczesnych rozwiązań, dbając jednocześnie o to, by biznes był rentowny, stabilny i bezpieczny - mówi Alexis Lacroix, prezes eurobanku.
Źródło: eurobank
29.03.2018
Tagi: bank, wyniki finansowe