QBusiness.plReNews.plKontakt Spotkania biznesowe Polityka cookies Partnerzy Newsletter Reklama O nas
QBusiness.pl
SPOTKANIA BIZNESOWE
Szukaj 

O NAS

OFERTA

NEWSLETTER

SPOTKANIA

KONTAKT

Partnerzy:
Wrocław
BCC
WCL DFG
DIG
Dolnośląska
Izba
Gospodarcza
stowarzyszenie
Stowarzyszenie
Przewoźników
Drogowych
Ślęza MRN

LPP stawia na ekspansję zagraniczną i rozwój sprzedaży internetowej

wykres


Plany biznesowe LPP SA na najbliższe lata zakładają konsekwentną ekspansję na rynkach zagranicznych. Każdego roku firma chce debiutować przynajmniej w jednym nowym kraju, dlatego już w 2018 roku rozpocznie działalność w Izraelu oraz Słowenii. Obok utrzymania dwucyfrowego wzrostu w obszarze tradycyjnych salonów, LPP chce nadal dynamicznie rozwijać segment sprzedaży internetowej.


Jednym z celów LPP jest wzrost powierzchni sklepowej o 10% zarówno w 2017, jak i 2018 roku. Zgodnie z założeniami na koniec przyszłego roku łączna powierzchnia sklepów powinna wynieść 1 114 tysięcy metrów kwadratowych. Nieco mniej niż połowa przypadnie Polsce, a prawie 1/4 dotyczyć będzie innych krajów europejskich. Podobna wartość przypadnie rynkom wschodnim, a niewielki udział będzie związany z rozwojem na Bliskim Wschodzie.


Oprócz rozwoju segmentu sklepów tradycyjnych, drugim filarem wzrostów grupy ma być sprzedaż internetowa. Plany biznesowe LPP zakładają wzrost w tym obszarze o 100% nie tylko w 2017 roku, ale również w roku 2018, kiedy sklepy internetowe mają być dostępne łącznie już na 16 rynkach.


Sprzedaż internetowa zajmuje bardzo istotną pozycję w naszej strategii biznesowej. Dziś mamy 45 sklepów różnych brandów w 9 krajach. W roku 2018 chcemy rozpocząć sprzedaż internetową w 4 kolejnych krajach: Bułgarii, Chorwacji, Serbii i Słowenii. Wierzymy, że nasza rosnąca obecność w tym dynamicznie rozwijającym się segmencie przyniesie nam wiele korzyści. Co roku notujemy 100-procentowy wzrost sprzedaży e-commerce. Internet to dla nas nieskończone morze możliwości jako komplementarny kanał kontaktu z klientem – mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy LPP.


Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami w nadchodzącym roku LPP we współpracy z lokalnym partnerem rozpocznie działalność na rynku izraelskim. Wybór modelu franczyzowego był podyktowany specyfiką lokalnego rynku. Ponadto firma chce otworzyć sieć sklepów własnych w Słowenii. Dzięki temu do końca 2018 roku sklepy LPP będą działać w 23 krajach na całym świecie.


Nasze cele są jasne – każdego roku chcemy otwierać nasze sklepy przynajmniej na jednym nowym rynku. Debiuty zagraniczne mają na celu budowę globalnej rozpoznawalności, która jest niezbędna dla dalszego dynamicznego rozwoju naszej firmy – podsumowuje Przemysław Lutkiewicz.



Źródło: LPP SA

22.09.2017


Tagi: sieć handlowa, sklepy