Cloud Technologies łączy siły z GfK
Cloud Technologies, operator największej hurtowni danych w Europie o zainteresowaniach internautów, rozpoczął współpracę z GfK. Międzynarodowy koncern badawczy będzie dostarczać do OnAudience.com należącej do Cloud Technologies platformy DMP dane demograficzne, co pozwoli na zwiększenie efektywności targetowania kampanii.
Koncern badawczy dostarczać będzie warszawskiej spółce takie dane, jak np. wiek, płeć, dochód, wykształcenie, status zatrudnienia, wielkość miejscowości, korzystanie z usług finansowych czy serwisów VoD. Na liście kategorii znalazło się łącznie 145 pozycji, które w zestawieniu z audience data, czyli wielkimi, nieustrukturyzowanymi zbiorami cyfrowych informacji o internautach, pozwolą na bardzo dokładne określanie grup docelowych i skuteczne dostosowywanie reklam.
- Dane demograficzne wykorzystywaliśmy już wcześniej w naszych analizach, jednak te pochodzące od GfK, są znacznie bardziej precyzyjne. Nasz partner posiada duże, reprezentatywne panele konsumenckie, budowane od wielu lat na bazie rekrutacji offline. Takie podejście zapewnia pełną weryfikację potencjalnych panelistów, co przekłada się na bardzo wysoką rzetelność zbieranych danych demograficznych. W ten sposób możemy tworzyć wiarygodne profile demograficzne i łączyć je z profilami behawioralnymi. W efekcie maksymalizujemy skuteczność targowania reklam online – mówi Piotr Prajsnar, prezes Cloud Technologies.
Dzięki temu mediaplanerzy będą mieć możliwość targetowania grup docelowych na bazie zarówno zmiennych demograficznych, jak i behawioralnych. To nowe rozwiązanie umożliwia lepszą integrację programatycznych kampanii online z kampaniami telewizyjnymi i zapewnia jeszcze wyższą precyzję wyboru grupy docelowej kampanii reklamowej.
Dane są już dostępne na autorskiej platformie DMP OnAudience.com, należącej do Cloud Technologies oraz na wiodących platformach DSP – Adform oraz DoubleClick, umożliwiających reklamodawcom i agencjom kupowanie reklam w modelu programmatic.
Kilka lat temu jakościową zmianę na rynku reklamowym zdecydowała się wprowadzić warszawska spółka Cloud Technologies. Przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego zaczęła analizować preferencje internautów i, przetwarzając ogromne zbiory informacji, tworzyć profile behawioralne użytkowników sieci. W tej chwili Cloud Technologies przetwarza już ponad 3 mld anonimowych profili internautów w ponad 187 państwach, co czyni ją największą hurtownią danych w Europie. Spółka dokładnie analizuje tysiące zmiennych, m.in. zainteresowania, preferencje zakupowe, wyszukiwane hasła, czas spędzony w internecie, etc., dostarczając precyzyjne dane reklamodawcom.
Źródło: Cloud Technologies
28.06.2017
Tagi: GfK, reklamy, współpraca