MediaCap SA: przejęcie platformy BrandSpy przyśpieszy wzrost Opinie.pl

W piątek, 5 maja 2017 roku, IQS Sp. z o.o. – spółka zależna MediaCap SA, polskiej niezależnej grupy działającej w branży marketingu i technologii – podpisała umowę na zakup całości autorskich praw majątkowych do technologii BrandSpy od spółki BrandSpy Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu. Umowa sprzedaży obejmuje know-how, oprogramowanie, bazy danych oraz prawa do marki BrandSpy. Na mocy zwartej umowy IQS przejmie także obsługę dotychczasowych klientów BrandSpy.
BrandSpy to platforma umożliwiającą monitorowanie mediów społecznościowych, w tym forów i mikroblogów, podobna do takich rozwiązań jak Brand24 czy Newspoint. Jej główną cechą jest możliwość zbierania danych w czasie rzeczywistym, zapewniająca dostęp do szeregu informacji na temat preferencji i zachowań użytkowników w wybranych kanałach social media.
- Integrując BrandSpy z naszą główną platformą do zbierania danych o konsumentach Opinie.pl, skokowo zwiększymy jej zakres i skalę, co przełoży się na przyśpieszenie wzrostu sprzedaży produktów przez IQS. To zaś ma kluczowe znaczenie pod kątem jej transformacji w spółkę technologiczną – podsumował cel transakcji Jacek Olechowski, Prezes Zarządu MediaCap.
Obecnie MediaCap SA, znajduje się w fazie intensywnej przemiany. Dzięki sukcesowi platformy technologicznej Opinie.pl, rozwojowi rodziny produktów do zarządzania i analizy contentu video Plastream oraz ogłoszonej w marcu br. inwestycji w TalentMedia (MCN certyfikowanego przez YouTube), spółka konsekwentnie przeobraża się w gracza technologicznego. Celem strategicznym MediaCap jest osiągnięcie pozycji największego niezależnego podmiotu na polskim rynku marketingu za sprawą stałego poszerzania oferty świadczonych usług, dalszego rozwoju technologicznego oraz kolejnych przejęć. W II kwartale 2017 roku spółka planuje ogłoszenie nowej strategii rozwoju.
Źródło: MediaCap SA
08.05.2017
Tagi: IQS, przejęcie, BrandSpy