QBusiness.plReNews.plKontakt Spotkania biznesowe Polityka cookies Partnerzy Newsletter Reklama O nas
QBusiness.pl
SPOTKANIA BIZNESOWE
Szukaj 

O NAS

OFERTA

NEWSLETTER

SPOTKANIA

KONTAKT

Partnerzy:
Wrocław
BCC
WCL DFG
DIG
Dolnośląska
Izba
Gospodarcza
stowarzyszenie
Stowarzyszenie
Przewoźników
Drogowych
Ślęza MRN

Grupa Muszkieterów otwierzyła pierwszy w Polsce Shop

wykres


Rozpoczęło działalność Laboratorium Marketingowego Wsparcia Procesów Innowacyjnych, stworzone przez Grupę Muszkieterów we współpracy z Uniwersytetem Ekonomicznym w Poznaniu. Inwestycja, umożliwi studentom realizację prac badawczo-rozwojowych, dotyczących zachowań konsumentów w przestrzeni wewnątrzsklepowej.


Grupa Muszkieterów, zrzeszająca sieci Intermarché i Bricomarché, zatrudniając w Polsce ponad 15 tys. pracowników, jest świadoma tego jak ważne w handlu jest doświadczenie zdobyte w praktyce.


– Jako pracodawca zwracamy uwagę, by rekrutowane przez nas osoby posiadały odpowiednie umiejętności. Dlatego, aby mieć realny wpływ na kształcenie przyszłych pracowników, przyjęliśmy model zakładający bliską współpracę środowiska biznesowego i akademickiego – mówi Philippe Jammes, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów w Polsce.


Nowo otwarte Laboratorium jest wspólną inicjatywą Grupy Muszkieterów i Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Dzięki tej współpracy stworzona została przestrzeń do zajęć praktycznych, które ułatwią przyszłym handlowcom zrozumienie mechanizmów, jakie rządzą branżą sprzedaży detalicznej.


Laboratorium Marketingowego Wsparcia Procesów Innowacyjnych czyli Shop Lab wyposażone zostało w sprzęt i meble umożliwiające prowadzenie prac badawczo-rozwojowych dotyczących zachowań konsumentów w przestrzeni wewnątrzsklepowej. Studenci UEP będą mieli tam organizowane zajęcia takie jak: zarządzanie przedsiębiorstwem handlowym, merchandising, controlling marketing, innovative product management, consumer behavior, marketing intelligence. Sala przystosowana jest do tego, aby pomieścić grupy ćwiczeniowe do maksymalnie 25 osób.


W Laboratorium studenci mogą korzystać z najnowocześniejszych i innowacyjnych sprzętów jak np. okulary typu „eye tracker”. Służą one do badania sposobu oglądania ekspozycji przez klienta. Ponadto w planach jest także wyposażenie Laboratorium w urządzenie do badania wilgotności skóry i pomiaru tętna. Wszystko to ma pomóc zdefiniować preferencje klientów.


W ramach współpracy Grupa Muszkieterów wyremontowała i wyposażyła salę dydaktyczną w sprzęt sklepowy, taki jak boks kasowy, lada chłodnicza do sprzedaży wyrobów tradycyjnych, meble piekarnicze, meble na owoce i warzywa, kosze na produkty gospodarstwa domowego, regały metalowe sklepowe, specjalistyczne oświetlenie oraz produkty spożywczo-przemysłowe. Miało to na celu stworzenie możliwie najbardziej naturalnych warunków.


– Większość decyzji zakupowych klient podejmuje w sklepie, dlatego tak ważna jest gama dostępnych produktów oraz odpowiedni sposób ich prezentacji – mówi Eliza Orepiuk-Szymura, Kierownik Dyrekcji Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów. – Grupa Muszkieterów jest jednym z większych pracodawców w handlu, dlatego zależy nam na tym, aby studenci marketingu, zrozumieli od podstaw jak funkcjonuje sklep i umieli w takim środowisku kreatywnie pracować. Zajęcia praktyczne to w tym przypadku klucz do sukcesu – dodaje.


Otwarcie Laboratorium Marketingowego Wsparcia Procesów Innowacyjnych to kolejny krok we współpracy Grupy Muszkieterów z Uniwersytetem Ekonomicznym w Poznaniu. Grupa wsparła już bowiem kształcenie zawodowe studentów, organizując w 2016 r. na UEP cykl otwartych wykładów „Nowoczesnych metody zarządzania w handlu” oraz przyjmując na płatne staże najzdolniejszych jego uczestników.


Źródło: Grupa Muszkieterów

23.03.2017


Tagi: Laboratorium Marketingowego Wsparcia Procesów Innowacyjnych, shop lab, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu