QBusiness.plReNews.plKontakt Spotkania biznesowe Polityka cookies Polityka prywatności Newsletter Reklama O nas
QBusiness.pl
konferencja
Szukaj 

Austria - nowe opłaty drogowe od 1 stycznia 2010

Departament Transportu ZMPD informuje, że od 1 stycznia 2010 roku nastąpią zmiany w zasadach pobierania opłat na terytorium Austrii.


Stawki opłat w Austrii kalkulowane są w zależności od liczby osi i ilości przejechanych kilometrów .Od 1 stycznia 2010 roku opłaty będą dodatkowo zależne od klasy emisji spalin (EURO).


Wprowadzone zostaną następujące grupy opłat dla pojazdów ciężarowych powyżej 3,5 dmc:


A – EEV i EURO VI – pojazdy z tą klasą emisji spalin będą płacić o -10% mniejsze opłaty niż według dotychczasowej stosowanej taryfy bazowej

B – EURO IV i V - pojazdy uiszczą o -4% mniejsze opłaty

C – od EURO 0 do EURO III – zapłacą o +10% większe opłaty


Nowe stawki opłat podane w € (nie zawierają 20% VAT)



Nowe stawki opłat na odcinkach specjalnych - podane w € (nie zawierają 20% VAT)



Uwaga:

Na autostradzie A13 w godzinach od 22:00 do 05:00 pojazdy 4 osiowe lub więcej płacą stawkę podwójną wymienioną powyżej (zaznaczoną kolorem żółtym).


Przydatne informacje:

Jak należy się zgłosić do określonej klasy emisji EURO (grupy taryfowej)?

Do deklaracji niezbędna jest wizyta w punkcie dystrybucji GO (z wyjątkiem pojazdów klasy emisji EURO 0 - III, grupa taryfowa C), ponieważ informacja o klasie emisji EURO musi być zapisana w GO-Box, aby mogła być uwzględniona przy obciążeniu konta opłatą. Deklaracja zazwyczaj zostaje przeprowadzona przez kierowcę i może (przy przedłożeniu GO-Box) być przeprowadzona w każdym (automatycznym lubz obsługą) punkcie dystrybucyjnym GO.


Jak należy się zgłosić przy pierwszej umowie?

Zawarcie umowy GO (zarówno przy zapłacie metodą Pre-Pay jak i Post-Pay) w dalszym ciągu jest możliwe w punktach dystrybucji GO w przeciągu kilku minut. Podczas sporządzenia umowy GO na życzenie klienta klasa emisji zostaje wprowadzona do systemu i zapisana w GO-Box. Klient po zgłoszeniu do systemu opłat GO otrzyma dokument, tzw. deklarację pojazdu (Fahrzeugdeklaration), zawierający numer GOBox, znak rejestracyjny i deklarowaną klasę emisji EURO.


Jak następuje deklaracja klasy emisji EURO przy istniejącej umowie?

Już istniejące umowy GO pozostają ważne w dalszym ciągu, a GO-Box nie musi być wymieniony.

WAŻNE: Standardowo na wszystkich GO-Box zapisana jest klasa emisji EURO I (grupa taryfowa C). Zmiana zapisanej klasy emisji jest możliwa w dowolnym czasie po przedstawieniu GO-Box w punkcie dystrybucji GO. Po zmianie klasy emisji klient otrzyma deklarację pojazdu, która zawiera numer GO-Box, znak rejestracyjny i deklarowaną klasę emisji EURO.


Od kiedy deklarowana klasa emisji EURO nabiera znaczenia dla taryfy?

Bezpośrednio po deklaracji klasy emisji w punkcie dystrybucji GO nowa klasa emisji zostaje zarejestrowana na GO-Box. Pobieranie opłat zależne od klasy emisji będzie przeprowadzane od 01.01.2010 roku.


Na co trzeba jeszcze zwrócić szczególną uwagę?

Z wprowadzeniem pobierania opłat zależnych od klasy emisji EURO poszerzony został obowiązek współdziałania. Kierowca przed rozpoczęciem jazdy musi się upewnić, że w jego pojeździe zamontowany jest prawidłowy GO-Box. Na podstawie ważnej deklaracji pojazdu można sprawdzić w szczególności znak rejestracyjny, numer GO-Box i zadeklarowaną klasę emisji EURO.


Ponadto kierowca jest zobowiązany do wożenia ze sobą w pojeździe odpowiednich dokumentów potwierdzających w oryginale, które umożliwiają przyporządkowanie pojazdu do grupy taryfowej: deklaracja pojazdu, dowód rejestracyjny, świadectwo producenta (COP) lub zezwolenie CEMT.


Na co należy zwrócić uwagę odnośnie do GO-Box?

GO-Box – konieczny do uiszczenia opłaty przyrząd w pojeździe – należy prawidłowo przymocować do wewnętrznej strony przedniej szyby. Dokładne wskazówki dotyczące montażu i funkcjonowania GO‑Box należy zaczerpnąć z GO-Box Guide, który można otrzymać w każdym punkcie dystrybucji GO. Ponadto prawidłowe przymocowanie zostało przedstawione wizualnie na naklejce GO-Box i na odwrotnej stronie każdego pokwitowania wystawionego przez punkt dystrybucyjny GO. Przed każdą jazdą należy GO-Box sprawdzić pod względem prawidłowego montażu i dokładnego nastawienia kategorii pojazdu (klasa emisji EURO i liczba osi). GO-Box jest związany ze znakiem rejestracyjnym i tym samym nie można go stosować w pojazdach z odmiennym znakiem rejestracyjnym. Pamiętać należy również, że GO-Box jest własnością firmy ASFINAG i że należy go obowiązkowo zwrócić, gdy nie jest już używany.


Transport i logistyka


Opracowanie: ZMPD/DT/KM


Źródło, IRU, GO-MAUT, ASFINAG

28.12.2009


Tagi: SPD "Dolny Śląsk", myto, transport, Austria, opłaty drogowe

BIURA DO WYNAJĘCIA WE WROCŁAWIU

giełda

Firma Polmer Sp. z o.o. oferuje pomieszczenia biurowe wraz z salą konferencyjną...

KINNARPS - MEBLE

giełda

Mondi Polska to dynamiczna firma rekrutacyjna, która stawia na budowanie...

BIURA DO WYNAJĘCIA W CENTRUM WROCŁAWIA

giełda

West Forum przy ul. Strzegomskiej to kompleks dwóch budynków o łącznej powierzchni biurowej...

NIERUCHOMOŚCI KOMERCYJNE - AGENCJA DORADCZA

giełda

Corees Polska o agencja specjalizująca się w obsłudze rynku nieruchomości komercyjnych. W spektrum...

WROCŁAWSKIE PARKI BIZNESU

foto

Wrocławski Park Biznesu przy ul. Bierutowskiej uzyskał unikalny kompleks technologiczny...

MAGAZYNY, BIURA, GRUNTY - FIRMA DORADCZA

foto

Zakończyło się głosowanie internautów czternastej edycji Plebiscytu Polska Architektura XXL. Publiczność wybrała...

WROCŁAWSKIE CENTRUM LOGISTYCZNE

Wrocławskie Centrum Logistyczne oferuje do wynajęcia powierzchnie magazynowe...


Wrocławskie Centrum Logistyczne wynajmie powierzchnię w biurowcu...

BIK PARK WROCŁAW I

foto

BIK rozpoczęło II etap budowy parku logistycznego BIK Park Wrocław. Inwestycja...

WROCŁAW - BIURA ELASTYCZNE

foto

Biura all inclusive CitySpace, które możesz wynająć od ręki...