Ryanair wzywa do obniżenia kosztów polskich lotnisk
Irlandzki tani przewoźnik uważa, że wysokie koszty polskich lotnisk mogą spowodować spadek pasażerskich przewozów lotniczych nawet o 2 mln pasażerów w 2009 roku dlatego też Ryanair wezwał polski rząd do obniżenia koszów kontroli ruchu lotniczego.
Ryanair zaznacza, że ruch pasażerski w Polsce spadł o 14% w pierwszym półroczu tego roku (z 9,8 mln do 8,6 mln pasażerów w odniesieniu do pierwszego półrocza ubr. roku). Podczas gdy Ryanair ogłosił wzrost ruchu pasażerskiego o 12% (odpowiednio z 38,4 mln do 43,2 mln pasażerów).
Wg informacji przewoźnika, Pansa, Polska Agencja Żeglugi Powietrznej, planuje kolejną podwyżkę opłat w 2010 roku o 70%, mimo, że są one najwyższe w Europie i ostatnia podwyżka w 2008 roku wynosiła ponad 1000%.
Ryanair, który jest jedyną dużą europejską linią lotniczą, której ruch lotniczy w Polsce ciągle wzrasta, chce nakłonić polski rząd do pójścia w ślady Rządów Hiszpanii i Grecji, które zniosły regionalne opłaty lotniskowe (w niektórych przypadkach do zera) i do rozważenia kwestii wysokich kosztów kontroli ruchu lotniczego w celu stymulowania polskiej turystyki.Ryanair, który jest jedyną dużą europejską linią lotniczą, której ruch lotniczy w Polsce ciągle wzrasta, nakłania Rząd Polski do pójścia w ślady Rządów Hiszpanii i Grecji, które zniosły regionalne opłaty lotniskowe ( w niektórych przypadkach do zera) i do rozważenia kwestii wysokich kosztów kontroli ruchu lotniczego w celu stymulowania polskiej turystyki.
Michael Cawley, z Ryanair powiedział:
- Ryanair wzywa Polski rząd, aby zajął się problemami upadającego przemysłu turystycznego. Wymagane jest podjęcie nagłych środków, aby powstrzymać ten proces.
Jak to jest możliwe, że płace w Polsce wynoszą 50% średniej europejskiej, a koszty związane z kontrolą ruchu lotniczego w większej części składające się z płac, są 2 razy większe od średniej europejskiej? Ruch pasażerski Ryanair ciągle wzrasta i otwieramy nowe tanie połączenia w Europie. Jednak Polska stała się kosztownym kierunkiem, w związku ze wzrostem kosztów lotniskowych i nawigacyjnych. Hiszpania i Grecja obniżyły koszty, przez co linie lotnicze mogły obniżyć ceny połączeń , co w rezultacie stymuluje przemysł turystyczny. Teraz wszystko pozostaje w rękach polskiego rządu, który dzięki obniżeniu opłat lotniskowych i kosztów kontroli ruchu lotniczego (ATC) może pomóc przemysłowi turystycznemu w przetrwaniu kryzysu
Transport
Źródło: Ryanair
15.10.2009
Tagi: Ryanair, opłaty lotniskowe, koszty polskich lotnisk