QBusiness.plReNews.plKontakt Spotkania biznesowe Polityka cookies Polityka prywatności Newsletter Reklama O nas
QBusiness.pl
konferencja
Szukaj 

Coraz więcej kontenerów z Hamburga

Znacząco wzrosły przewozy kontenerowe między Hamburgiem a Polską. Tylko w ub.r transport zwiększył się o 33%, do poziomu 238 tys. TEU (kontenerów o długości 20 stóp).


NAJNOWSZE INFORMACJE

- Prognozy na ten rok są również optymistyczne. Sprzyjającą koniunkturę wykorzystały także polskie firmy. Jedną z nich jest notowana na rynku NewConnect spółka Uboat Line SA, która w 2011 roku założyła w Hamburgu podmiot zależny – Oliwia Trans GmbH. Nowa spółka w okresie zaledwie kilku miesięcy wygenerowała przychód o kilkaset procent większy od pierwotnych założeń, dotyczących tego projektu. Hamburg jest największym portem w Europie. Tylko w u.br przeładowano tam 9 mln TEU ( kontenerów o długości 20 stóp) – mówi Grzegorz Misiąg, prezes zarządu Uboat Line SA. – Ogromny potencjał tego portu, gdzie krzyżują się morskie szlaki komunikacyjne prowadzące m.in. z Europy do Azji, a także w kierunku Ameryki Północnej przyciąga firmy z całego świata. W tej grupie jest coraz więcej spółek z naszego kraju, które są zainteresowane pozyskaniem partnera biznesowego, mogącego zorganizować szybki transport towarów do Polski. Taką rolę z powodzeniem spełnia spółka Oliwia Trans GmbH.


W sumie w 2011roku z Hamburga do Europy Wschodniej przewieziono 1,07 mln TEU, co oznacza wzrost o 38,7%, w porównaniu do 2010 roku. Obecnie połączenie Hamburga z Polską zapewnia 11 serwisów dowozowych, oferujących po 20 odejść w tygodniu.


Rozwojowi wymiany towarowej sprzyja także rozbudowa sieci terminali przeładunkowych w naszym kraju. Taką rolę spełnia m.in. terminal w Dąbrowie Górniczej, zdolny docelowo do obsługi 100 tys. kontenerów rocznie.


Terminale intermodalne w Polsce znajdują się m.in. w: Gdańsku, Gdyni, Gliwicach, Krakowie, Łodzi, Poznaniu, Pruszkowie, Sosnowcu, Sławkowie, Szczecinie, Świnoujściu, Warszawie i Wrocławiu.


Wskaźnik gęstości terminali, wyrażony jako jeden terminal na 1000 km linii kolejowych, wynosi w Polsce 0,5 tymczasem w innych krajach kształtuje się na poziomie 1,4 – 2 (Włochy, Niemcy). Na tej podstawie widać m.in. jak duży jest potencjał tego sektora gospodarki. Jednak, aby umożliwić dalszy rozwój transportu intermodalnego w Polsce niezbędne są pokaźne inwestycje. Do podjęcia tego rodzaju działań skłania m.in.:

  • konkurencyjna cena i czas przewozu szczególnie dla dalekich relacji przewozowych;
  • uproszczone, w stosunku do transportu samochodowego, procedury przekraczania granic celnych;
  • możliwość przewożenia towarów ciężkich, o wadze powyżej 26 ton;
  • niskie koszty i proste procedury czasowego składowania towaru;
  • składowany towar jest również szybko dostępny do dostawy.

Źródło: Uboat Line SA

29.03.2012


Tagi: transport morski, kontenery


Udostępnij

BIURA DO WYNAJĘCIA WE WROCŁAWIU

giełda

Firma Polmer Sp. z o.o. oferuje pomieszczenia biurowe wraz z salą konferencyjną...

KINNARPS - MEBLE

giełda

Mondi Polska to dynamiczna firma rekrutacyjna, która stawia na budowanie...

BIURA DO WYNAJĘCIA W CENTRUM WROCŁAWIA

giełda

West Forum przy ul. Strzegomskiej to kompleks dwóch budynków o łącznej powierzchni biurowej...

NIERUCHOMOŚCI KOMERCYJNE - AGENCJA DORADCZA

giełda

Corees Polska o agencja specjalizująca się w obsłudze rynku nieruchomości komercyjnych. W spektrum...

WROCŁAWSKIE PARKI BIZNESU

foto

Wrocławski Park Biznesu przy ul. Bierutowskiej uzyskał unikalny kompleks technologiczny...

MAGAZYNY, BIURA, GRUNTY - FIRMA DORADCZA

foto

Zakończyło się głosowanie internautów czternastej edycji Plebiscytu Polska Architektura XXL. Publiczność wybrała...

WROCŁAWSKIE CENTRUM LOGISTYCZNE

Wrocławskie Centrum Logistyczne oferuje do wynajęcia powierzchnie magazynowe...


Wrocławskie Centrum Logistyczne wynajmie powierzchnię w biurowcu...

BIK PARK WROCŁAW I

foto

BIK rozpoczęło II etap budowy parku logistycznego BIK Park Wrocław. Inwestycja...

WROCŁAW - BIURA ELASTYCZNE

foto

Biura all inclusive CitySpace, które możesz wynająć od ręki...