QBusiness.plReNews.plKontakt Spotkania biznesowe Polityka cookies Partnerzy Newsletter Reklama O nas
QBusiness.pl
SPOTKANIA BIZNESOWE
Szukaj 

Koronawirus wpływa na konsumpcję mediów na rynek reklamowy

wykres


Istotna zmiana objęła m.in. zwiększenie udziałów stacji informacyjnych co jest typowym zjawiskiem podczas globalnych wydarzeń, a zamknięcie szkół, przedszkoli i kin wpłynęło na wyraźny wzrost ATV.


Spodziewane są również anulowania kampanii, natomiast prawdziwy obraz kondycji rynku będzie znany dopiero w kwietniu z uwagi na to, że plany kwietniowych kampanii zostały zaakceptowane w ostatnich dniach.


Spodziewane są wysokie ratingi, mniejszy clutter oraz szybsza budowa zasięgów kampanii.


Widać sygnały, że konsumenci będa się w marcu zachowywali inaczej jeśli chodzi o korzystanie z mediów digital, które zyskają na znaczeniu. Będzie to naturalną konsekwencją ograniczenia czasy spędzanego „w drodze” i „na mieście” na rzecz spędzania czasu w domu.


W pierwszym tygodniu marca wyraźnie wzrosła również liczba realnych użytkowników aktywnych na serwisach społecznościowych.


Rośnie również rola komunikatorów: liczba użytkowników właściwie nie zmieniła się natomiast korzystają oni z nich znacznie intensywniej: liczba odsłon oraz czas spędzony w aplikacjach odnotowały nawet 50 proc. wzrost.


Widać wyraźny wzrost zainteresowania usługami home delivery.


Rozprzestrzenianie się koronawirusa nie znalazło natomiast do tej pory odzwierciedlenia w danych dotyczących wzrostu popularności serwisów streamingowych VOD, wzrosła natomiast intensywność ich konsumpcji.


Widać wyraźny wzrost popularności aplikacji mobile gaming: liczba użytkowników utrzymuje się na zbliżonym poziomie natomiast prawie dwukrotnie zwiększyła się intensywność kontaktów z grami (liczba odsłon oraz czas gry).


Koronawirus coraz mocniej dominuje w wyszukiwaniu Polaków natomiast wciąż to hasło nie jest najpopularniejsze w wyszukiwarkach: w ostatnich dniach zajmuje dopiero 18. Miejsce pod względem wyszukiwań i gromadzi trzykrotnie mniej zapytań od najpopularniejszego hasła jakim jest „pogoda”.


Źródło: MediaCom

16.03.2020


Tagi: koronawirus, reklama, media


ATAL BUSINESS CENTERS - WROCŁAW

foto

Wrocławski biurowiec Krakowska 35 jest już w ostatniej fazie...

BIK PARK WROCŁAW I

giełda

Najnowsza inwestycja Biura Inwestycji Kapitałowych wchodzi w ostatni etap realizacji...

WROCŁAWSKIE PARKI BIZNESU

giełda

Coraz intensywniejsza rozbudowa miast, potrzeba bezproblemowego...

NIERUCHOMOŚCI - FIRMA DORADCZA

giełda

Na stronie Industrial.pl ­udostępniono pierwszy w Polsce Kalkulator Specjalnych Stref...


giełda

Cushman & Wakefield (NYSE: CWK) jest wiodącą na świecie firmą doradczą świadczącą usługi na rynku nieruchomości...

PLATFORMA ZAKUPOWA - ZOBACZ I SKORZYSTAJ!

giełda

Komfort rodziców, zadowolenie maluchów, a przede wszystkim kształtowanie kultury spożywania rodzinnych...

KINNARPS - MEBLE

giełda

Kinnarps - europejski lider branży meblowej i Collectomate - polski startup technologiczny...

WROCŁAWSKIE CENTRUM LOGISTYCZNE

Wrocławskie Centrum Logistyczne oferuje do wynajęcia powierzchnie magazynowe...


Wrocławskie Centrum Logistyczne wynajmie powierzchnię w biurowcu...

SPOTKANIA BIZNESOWE