QBusiness.plReNews.plKontakt Spotkania biznesowe Polityka cookies Partnerzy Newsletter Reklama O nas
QBusiness.pl
FORD
Szukaj 

Spragniony jak Polak - woda mineralna, Red’s i mojito, czyli co lubimy pić latem

wykres


Lato chyli się ku końcowi, ale wciąż cieszymy się dobrą pogodą (choć zgodnie z prognozami, ma się to już lada moment zmienić). Póki możemy jednak cieszyć się ciepłymi, słonecznymi dniami - dużo łatwiej robimy się spragnieni.


Organizm ludzki do normlanego, codziennego funkcjonowania potrzebuje około 2-2,5 litra płynów. Jak wynika jednak z badań przeprowadzonych przez PBS na zlecenie Stowarzyszenia „Woda w domu i w biurze” aż 80% Polaków spożywa zbyt mało wody w ciągu dnia, a co 10 nie pije jej wcale. Po różnego rodzaju napoje sięgamy natomiast dopiero wtedy, gdy odczuwamy pragnienie, które zdaniem naukowców jest oznaką już następującego odwodnienia organizmu. I choć jako naród pijemy zbyt mało płynów mamy jednak swoje ulubione napoje, które szczególnie w miesiącach wakacyjnych mają nas nawodnić i przynieść choć chwilowe orzeźwienie. Jak wynika z ankiety przeprowadzonej wśród członków największej obecnie społeczności kulinarnej w Polsce Pysznosci.pl, należą do nich: woda mineralna (70%), lemoniada (36%) oraz mrożona kawa (30%). Wśród ulubionych napojów znajduje się również piwo, choć jako ulubiony wakacyjny napój wymienia go zaledwie kilka procent ankietowanych. Jednak zapytani wprost o ulubioną markę bursztynowego trunku na pierwszym miejscu wymieniane są: Red’s, Lech, Warka, Tyskie, piwa rzemieślnicze oraz Żywiec. W ankiecie food loversi zapytani zostali również o swoje ulubione wakacyjne koktajle zawierające alkohol i jak wynika z uzyskanych danych aż 33% nie pije drinków, zaś najpopularniejszym wśród pijących drinki jest mojito (31%). Jak zatem szczegółowo wyglądają wyniki dotyczące najpopularniejszych wakacyjnych napojów Polaków?


Pragnienie i jego skuteczne gaszenie

Jeśli chce nam się pić to nasz organizm daje nam jasny sygnał, że zaczynamy się odwadniać. Jest to zatem ostatni dzwonek na uzupełnienie płynów (wody), z której w przypadku osoby dorosłej w 60-70% składa się organizm człowieka. I choć zgodnie z zaleceniami Europejskiego Urzędu do spraw Bezpieczeństwa Żywności powinniśmy spożywać od 1,5 (dzieci) do 2-2,5 litra (dorośli) płynów dziennie to w pewnych okresach roku czy momentach w życiu potrzebujemy przyjmować zwiększoną ich ilość –w czasie upałów oraz podczas chorób, którym towarzyszy na przykład gorączka. Płyny są nam również potrzebne w większej ilości przy dużym wysiłku czy aktywności fizycznej połączonej ze wzmożonym poceniem się. Woda może być przyjmowana w postaci różnych płynów oraz wraz z żywnością. Produkty, które zawierają większą ilości wody to: owoce i warzywa. Potrawą zaś, która dostarcza najwięcej płynów jest zupa.


To jednak różnego rodzaju napoje są najlepszym sposobem na nawodnienie organizmu. I choć występuje wiele ich rodzajów i smaków, a ich popularność wśród konsumentów zmienia się między innymi ze względu na porę roku to wśród wakacyjnych napojów Polaków prym wiedzie woda mineralna (niemal 70%). Dalej uplasowały się: lemoniada (niemal 36%), mrożona kawa (ponad 30%), soki owocowe (niemal 28%), mrożona herbata (ponad 20%), napoje gazowane (niemal 20%) oraz smoothie (17%). Na kolejnych pozycjach w wynikach ankiety przeprowadzonej wśród członków społeczności Pysznosci.pl znalazły się ziołowe herbaty, oranżada, tonik i piwo.


Miłośnicy i przeciwnicy brunatnego trunku oraz innych napoi alkoholowych

Piwo to najstarszy i najczęściej spożywany napój alkoholowy na świecie. W Polsce również jest niezwykle popularny. Według danych z początku 2019 roku w kraju funkcjonowało ponad 300 browarów , a piwo było ważone również przez ponad 100 tysięcy piwowarów domowych. Ankietowani członkowie społeczności Pysznosci.pl zapytani o ulubione marki piwa wskazali: Red’sa (30%), Lecha (23%), Warkę (niemal 20%), Tyskie (17%), piwa rzemieślnicze (16,6%), Żywiec (16%), Heineken (10%), Okocim (9,6%). Na dalszych pozycjach znalazły się: Łomża, Żubr, Carlsberg, Kasztelan, Somersby, Królewskie, Desperados, Perła oraz Dębowe i Harnaś. Zaledwie kilka procent ankietowanych odpowiedziało, że nie pije piwa.


Zapytani natomiast o ulubione koktajle alkoholowe ankietowani w ponad 33% odpowiedzieli, że nie piją koktajli zawierających alkohol. Wśród tych, którzy to jednak czynią w menu ulubionych wakacyjnych drinków znajdziemy natomiast: Mojito (niemal 31%), whisky z colą (ponad 12%), Pinacoladę (niespełna 6%), Aperol Spritz (ponad 5%), dżin z tonikiem (ponad 3,5%) oraz Tequila Sunrise (2,5%) i Cosmopolitana (niemal 2%).


- Jak wynika z raportu przygotowanego przez KPMG rynek napojów bezalkoholowych w Polsce już w 2016 roku wart był ponad 20 miliardów złotych, a już niebawem osiągnie poziom 25 miliardów. Spożycie napojów bezalkoholowych wśród Polaków wzrasta z każdym rokiem, co cieszy tym bardziej, że jak wynika z danych nadal pijemy zbyt mało, narażając swoje organizmy na problemy zdrowotne. Pozytywną wiadomością jest jednak fakt, że to właśnie woda mineralna znalazła się na pierwszym miejscu wśród najbardziej popularnych napojów w okresie wakacyjnym, kiedy ludzki organizm potrzebuje najwięcej płynów. Wyniki ankiety pokazują jednak również, że Polacy nie tylko mają ulubione napoje i smaki, ale również marki i choć w zależności od pory roku pijemy inne napoje to jednak do pewnych powracamy gdy dopada nas pragnienie – mówi Damian Defratyka, założyciel i prezes we killed tv, do której należy społeczność Pysznosci.pl.


Ankieta została przeprowadzona wśród społeczności Pyszności.pl w dniach 29.07-02.08.2019 roku. W ankiecie wzięło udział 4009 „food loversów” i członków społeczności Pyszności.pl./i>


Źródło: Pyszności.pl

02.09.2019


Tagi: napoje


SPOTKANIA BIZNESOWE

WROCŁAWSKIE PARKI BIZNESU

foto

W naszym kraju zdecydowanie dominują mikrofirmy. Ich udział w strukturze wszystkich przedsiębiorstw wynosi aż 96%...

NIERUCHOMOŚCI - FIRMA DORADCZA

giełda

Na stronie Industrial.pl ­udostępniono pierwszy w Polsce Kalkulator Specjalnych Stref...


giełda

Cushman & Wakefield (NYSE: CWK) jest wiodącą na świecie firmą doradczą świadczącą usługi na rynku nieruchomości...

PLATFORMA ZAKUPOWA - ZOBACZ I SKORZYSTAJ!

giełda

Komfort rodziców, zadowolenie maluchów, a przede wszystkim kształtowanie kultury spożywania rodzinnych...

KINNARPS - MEBLE

giełda

Nokia postanowiła stworzyć miejsce, w którym mogą spotkać się start-upy, innowatorzy oraz pasjonaci nowych technologii...

WROCŁAWSKIE CENTRUM LOGISTYCZNE

Wrocławskie Centrum Logistyczne oferuje do wynajęcia powierzchnie magazynowe...


Wrocławskie Centrum Logistyczne wynajmie powierzchnię w biurowcu...