QBusiness.plReNews.plKontakt Spotkania biznesowe Polityka cookies Partnerzy Newsletter Reklama O nas
QBusiness.pl
FORD
Szukaj 

Atrakcyjny pracodawca, czyli jaki?

wykres


Rosnąca świadomość silnej pozycji specjalistów i menedżerów sprawia, że na rynku pracy zwiększa się odsetek kandydatów pasywnych, którzy czekają na bezpośrednie zaproszenia do rekrutacji - takie wnioski płyną z raportu „Cztery osobowości – jeden rynek pracy” przygotowanego przez firmy Antal i Sodexo. Sytuacja ta stawia przed firmami jeszcze większe niż dotychczas wyzwania w zakresie pozyskiwania pracowników.


Na decyzję o wyborze danej oferty pracy ma wpływ wiele czynników i zawsze są one kombinacją tych racjonalnych oraz emocjonalnych, dlatego tylko dobrze dopracowane przez działy HR oferty mają szansę przebicia się do najlepszych kandydatów. Na co zatem powinni zwrócić uwagę pracodawcy przy ich konstruowaniu?


Cztery wymiary atrakcyjności pracodawcy

Jak pokazały wyniki badania „Cztery osobowości – jeden rynek pracy”, istnieją cztery wymiary atrakcyjności pracodawcy oraz samej oferty, które sprawiają, że kandydat decyduje się na nią aplikować. Należą do nich aspekty: finansowy, rozwojowy, społeczny, jak również ten oparty o zainteresowania kandydata. Przy szukaniu zatrudnienia pracownicy na pierwszym miejscu biorą pod uwagę oferowane warunki finansowe, do których oprócz wysokości pensji zaliczane są też różnego rodzaju bonusy oraz benefity płacowe, np. premie. Na drugiej pozycji plasują się możliwości rozwoju takie jak awans czy uznanie w środowisku zawodowym, przy czym wymiar ten jest bardziej istotny dla młodszego pokolenia. Na dalszych miejscach, ale jako równie istotne, były wymieniane przez badanych wartości społeczne, czyli np. dobra atmosfera w pracy, zgrany zespół oraz zgodność wykonywanej pracy z własnymi zainteresowaniami.


Rynek pracownika oraz obecność w jednym miejscu pracy osób w różnym wieku powodują, że tylko jasne i dobrze dopasowane do potrzeb kandydatów oferty mają szansę zainteresować tych najlepszych. Liczą się odpowiednio dobrana ścieżka kariery, lokalizacja biura, atmosfera, która w nim panuje, czy otrzymywane benefity. Atrakcyjny pracodawca to taki, który potrafi zaoferować zarówno pensję na odpowiednim poziomie, jaki i ciekawy pakiet świadczeń pozapłacowych. Dzięki umiejętnemu łączeniu tych dwóch elementów będzie w stanie budować lojalność zatrudnionych i jednocześnie ograniczy ich absencję w pracy. Ważne, aby podczas tworzenia oferty myśleć o pracowniku w szerszej perspektywie, a jej założenia elastycznie dopasowywać nie tylko do wymagań firmy, ale też i oczekiwań potencjalnych zatrudnionych - mówi Małgorzata Kroh, Dyrektor Marketingu i Rozwoju w Sodexo Benefits and Rewards Services Polska.


Źródło: Antal i Sodexo

06.08.2019


Tagi: praca, pracodawca


SPOTKANIA BIZNESOWE

WROCŁAWSKIE PARKI BIZNESU

foto

W naszym kraju zdecydowanie dominują mikrofirmy. Ich udział w strukturze wszystkich przedsiębiorstw wynosi aż 96%...

NIERUCHOMOŚCI - FIRMA DORADCZA

giełda

Na stronie Industrial.pl ­udostępniono pierwszy w Polsce Kalkulator Specjalnych Stref...


giełda

Cushman & Wakefield (NYSE: CWK) jest wiodącą na świecie firmą doradczą świadczącą usługi na rynku nieruchomości...

PLATFORMA ZAKUPOWA - ZOBACZ I SKORZYSTAJ!

giełda

Komfort rodziców, zadowolenie maluchów, a przede wszystkim kształtowanie kultury spożywania rodzinnych...

KINNARPS - MEBLE

giełda

Nokia postanowiła stworzyć miejsce, w którym mogą spotkać się start-upy, innowatorzy oraz pasjonaci nowych technologii...

WROCŁAWSKIE CENTRUM LOGISTYCZNE

Wrocławskie Centrum Logistyczne oferuje do wynajęcia powierzchnie magazynowe...


Wrocławskie Centrum Logistyczne wynajmie powierzchnię w biurowcu...