QBusiness.plReNews.plKontakt Spotkania biznesowe Polityka cookies Partnerzy Newsletter Reklama O nas
QBusiness.pl
FORD
Szukaj 

Polak na zakupach. (Prawie) wszystko w jednym miejscu

wykres


Handel rozwija się bardzo dynamicznie, a wraz z nim zmienia się też sposób, w jaki robimy zakupy. Zapytaliśmy o to Polaków. Chcemy poznać ich upodobania i zwyczaje: do jakich sklepów najczęściej chodzą? Jak często? Ile wydają pieniędzy? Odpowiedzi na te pytania znalazły się w wynikach najnowszego badania PAYBACK Opinion Poll.


Często i szybko

Wyniki badania wskazują, że wielu z nas produkty spożywcze kupuje niemal codziennie. Taki zwyczaj zadeklarowało 29% badanych, a ponad połowa zakupy spożywcze robi kilka razy w tygodniu. W przeciwieństwie do wielu zachodnich społeczeństw nie robimy więc dużych, cotygodniowych zakupów. Niewątpliwie wpływ na to ma ogromny rozwój dyskontów i sieci sklepów spożywczych, które dostępne są na wyciągnięcie ręki.


Zakupy robimy często, ale nie poświęcamy na nie bardzo dużo czasu – 79% osób wszystkie potrzebne rzeczy kupuje w niespełna godzinę. Ile wydajemy na nie tygodniowo? Budżet musi być pod kontrolą. Blisko połowa badanych deklaruje, że od 100 do 200 zł, a jedna trzecia od 200 do 500 zł. Tylko 3% badanych przekracza granicę 500 zł.


(Prawie) wszystko w jednym miejscu

Dokąd najczęściej udajemy się na zakupy? Czasy, w których zaopatrywaliśmy się głównie w sklepikach osiedlowych minęły już dawno. Są one teraz pierwszym wyborem dla co trzeciego kupującego. Obecnie wolimy większe punkty handlowe, w których możemy zakupić nie tylko artykuły spożywcze, ale też przy okazji – wszystkie inne potrzebne rzeczy. Ankietowani wskazali, że najczęściej korzystają z super i hipermarketów – aż 80%, a w dalszej kolejności z dyskontów – 45%. Oprócz żywności kupujemy tam między innymi produkty chemiczne i kosmetyki, artykuły gospodarstwa domowego, odzież, artykuły papiernicze oraz sprzęt RTV i AGD.


wykres


Co ciekawe, pewna grupa klientów unika zakupu określonych produktów w sieciach handlowych. Dotyczy to szczególnie takich rzeczy, które staramy się indywidualnie dobierać do naszego stylu i gustu, jak na przykład ubrania. Podobnie wygląda sytuacja z niektórymi produktami spożywczymi, w przypadku których liczy się przede wszystkim sprawdzony, lokalny dostawca i świeżość. Taką kategorią produktów bez wątpienia jest pieczywo, które wciąż bardzo kusi w tradycyjnych piekarniach, regularnie odwiedzanych przez 28% badanych.


Cena w centrum uwagi

Na co zwracamy największą uwagę podczas robienia zakupów? Przede wszystkim na cenę – to ona jest w centrum zainteresowania aż dla trzech czwartych z nas. Jednocześnie bardzo widoczny jest trend smart shoppingu –poszukujemy okazji zakupowych i niemal połowa ankietowanych przyznaje, że chętnie korzysta z promocji. Cenimy też wysoką jakość produktów spożywczych i lubimy mieć szeroki wybór. 14% badanych szczególną wagę przywiązuje do dostępności polskich produktów.


wykres


Źródło: PAYBACK Polska

24.07.2019


Tagi: zakupy, preferencja


SPOTKANIA BIZNESOWE

WROCŁAWSKIE PARKI BIZNESU

foto

W naszym kraju zdecydowanie dominują mikrofirmy. Ich udział w strukturze wszystkich przedsiębiorstw wynosi aż 96%...

NIERUCHOMOŚCI - FIRMA DORADCZA

giełda

Na stronie Industrial.pl ­udostępniono pierwszy w Polsce Kalkulator Specjalnych Stref...


giełda

Cushman & Wakefield (NYSE: CWK) jest wiodącą na świecie firmą doradczą świadczącą usługi na rynku nieruchomości...

PLATFORMA ZAKUPOWA - ZOBACZ I SKORZYSTAJ!

giełda

Komfort rodziców, zadowolenie maluchów, a przede wszystkim kształtowanie kultury spożywania rodzinnych...

KINNARPS - MEBLE

giełda

Nokia postanowiła stworzyć miejsce, w którym mogą spotkać się start-upy, innowatorzy oraz pasjonaci nowych technologii...

WROCŁAWSKIE CENTRUM LOGISTYCZNE

Wrocławskie Centrum Logistyczne oferuje do wynajęcia powierzchnie magazynowe...


Wrocławskie Centrum Logistyczne wynajmie powierzchnię w biurowcu...