QBusiness.plReNews.plKontakt Spotkania biznesowe Polityka cookies Partnerzy Newsletter Reklama O nas
QBusiness.pl
FORD
Szukaj 

Kolejny buspas w centrum Wrocławia. tym razem na Podwalu

wykres


W nocy z 20 na 21 lipca na ul. Podwale na odcinku od ul. Kołłątaja do ul. Świdnickiej zostanie wydzielony buspas, co przyśpieszy przejazd autobusów w kierunkach Nowy Dwór, Kuźniki, Klecina, Oporów oraz Krzyki.


W tym rejonie poprowadzono 5 linii autobusowych (A, D, 106, 148 i 149), które w szczycie kursują co 7,5 minuty lub co 15 minut. Badania ruchu wykazały, że największym problemem w tej części miasta były tworzące się zatory komunikacyjne, które uniemożliwiały przejazd autobusów i powodowały duże opóźnienia na trasach pojazdów. Zaproponowano wobec tego nowe rozwiązanie, które polega na wydzieleniu na odcinku 300 metrów - od ul. Kołłątaja do ul. Świdnickiej - skrajnego prawego pasa ruchu dla komunikacji autobusowej.


- Projektując buspas wzięliśmy pod uwagę to, że natężenie ruchu oraz charakter ulicy wskazują na potrzebę utrzymania dwóch pasów ruchu dla komunikacji indywidualnej – zaznacza Elwira Nowak dyrektor Wydziału Inżynierii Miejskiej Urzędu Miejskiego Wrocławia. – Dlatego wyznaczono trzy pasy ruchu i skrajny prawy pas przeznaczono wyłącznie dla autobusów, co wiąże się z korektą oznakowania poziomego i pionowego.


Celem wprowadzonych zmian jest przede wszystkim zwiększenie punktualności komunikacji autobusowej oraz jej przyśpieszenie. Zmiany będą monitorowane przez Urząd Miejski.


Jezdnie busowe we Wrocławiu

We Wrocławiu dotychczas funkcjonowała jedna jezdnia busowa wybudowana na ulicy Strzegomskiej pomiędzy ulicami Nowodworską i Rogowską (długość 2x800 m) oraz jeden odcinek samodzielnego pasa busowego wyznaczonego na jezdni ulicy Robotniczej od ulicy Smoleckiej do placu Orląt Lwowskich (długość pasa wynosi 800 m).


Rozwiązania stosowane we Wrocławiu przewidują ponadto korzystanie przez autobusy z wydzielonych z ruchu ogólnego torowisk tramwajowych oraz umożliwiają autobusom jazdę na wprost z pasów ruchu przeznaczonych dla relacji prawoskrętnej prowadzącą bezpośrednio do zatoki przystankowej. Z całej sieci wydzielonych torowisk tramwajowych o długości 186,5 km na 22 odcinkach o długości 24,5 km wprowadzono ruch autobusowy.


Z kolei dziewięć odcinków wydzielonych torowisk tramwajowych z dopuszczonym ruchem autobusowym oraz jeden buspas udostępnione zostały do poruszania się nimi pojazdom taxi, policji, Pogotowia Ratunkowego i samochodom elektrycznym. Wybrane zostały te fragmenty pasów, na których nie występuje kolizja z obsługą przystanków tramwajowych czy autobusowych, a skrzyżowania na trasie umożliwiają zgodny z przepisami przejazd torowiskiem tramwajowym innych pojazdów niż tramwaje.


Źródło: UM Wrocław

18.07.2019


Tagi: Podwale, buspas


SPOTKANIA BIZNESOWE

BIK PARK WROCŁAW I

giełda

Najnowsza inwestycja Biura Inwestycji Kapitałowych wchodzi w ostatni etap realizacji...

WROCŁAWSKIE PARKI BIZNESU

giełda

Coraz intensywniejsza rozbudowa miast, potrzeba bezproblemowego...

NIERUCHOMOŚCI - FIRMA DORADCZA

giełda

Na stronie Industrial.pl ­udostępniono pierwszy w Polsce Kalkulator Specjalnych Stref...


giełda

Cushman & Wakefield (NYSE: CWK) jest wiodącą na świecie firmą doradczą świadczącą usługi na rynku nieruchomości...

PLATFORMA ZAKUPOWA - ZOBACZ I SKORZYSTAJ!

giełda

Komfort rodziców, zadowolenie maluchów, a przede wszystkim kształtowanie kultury spożywania rodzinnych...

KINNARPS - MEBLE

giełda

Bidroom to holenderska firma, która rozpoczęła swoją działalność w 2014 rokujako bezprowizyjna hotelowa...

WROCŁAWSKIE CENTRUM LOGISTYCZNE

Wrocławskie Centrum Logistyczne oferuje do wynajęcia powierzchnie magazynowe...


Wrocławskie Centrum Logistyczne wynajmie powierzchnię w biurowcu...