QBusiness.plReNews.plKontakt Spotkania biznesowe Polityka cookies Partnerzy Newsletter Reklama O nas
QBusiness.pl
FORD
Szukaj 

Rynek pracy: które benefity są w cenie?

wykres


Wg polskich pracowników nie tylko wysokie wynagrodzenie czyni miejsce pracy atrakcyjnym. Okazuje się, że kandydaci oczekują od pracodawców również dodatków pozapłacowych. Wśród najbardziej popularnych świadczeń są szkolenia (93 proc.), prywatna opieka zdrowotna (86 proc.) oraz ubezpieczenie na życie (75 proc.) – wynika z badania Confidence Index przeprowadzonego w I kwartale 2019 r. przez firmę rekrutacyjną Michael Page.


Oferowanie pracownikom benefitów pozapłacowych jest już niemal standardem. Jednak, jak pokazują badania Michael Page, nadal stanowią one dodatkowy atut organizacji i mogą wpływać na atrakcyjność firmy na rynku pracy. Do najpopularniejszych, a zarazem najbardziej docenianych przez pracowników świadczeń należą szkolenia, prywatna opieka zdrowotna oraz ubezpieczenie na życie. Ponad połowa respondentów (52 proc.) chciałaby otrzymywać także kartę sportową, a niewiele mniej, bo 50 proc. liczy na dostęp do samochodu służbowego. Dla ponad 43 proc. ankietowanych atrakcyjnym rozwiązaniem byłaby możliwość wzięcia dodatkowych dni urlopowych w pracy. Niemal taki sam odsetek badanych (43,5 proc.) potwierdził również znaczenie programów oszczędnościowych. Niewiele mniej, bo 37 proc. respondentów chciałoby otrzymywać karty podarunkowe. Blisko co czwarty ankietowany pracownik (24 proc.) ma także apetyt na bezpłatne przekąski i owoce w biurze.


– Pozapłacowe dodatki do pensji pojawiają się w ofercie niemal każdej firmy, dlatego pracodawcom coraz trudniej jest zaskoczyć kandydatów oryginalnym benefitem. W tym celu dobrym rozwiązaniem może być postawienie na te rzadziej spotykane rozwiązania. Może to być np. wprowadzenie pracy zdalnej, którą docenia już ponad połowa respondentów (52 proc.), czy możliwość wyboru elastycznych godzin pracy, których znaczenie potwierdza ponad 65 proc. badanych – mówi Piotr Dziedzic, dyrektor w Michael Page i członek zarządu Polskiego Forum HR.


Z badania przeprowadzonego na zlecenie Benefit Systems pod kątem świadczeń pozapłacowych i dedykowanych budżetów wynika, że w 2018 r. wydatki przeznaczane na działania motywacyjne wzrosły w co trzeciej firmie. Średnio pracodawcy na jednego pracownika przeznaczali 1995 zł. Była to kwota o 80 zł większa niż w 2017 r. Co ważne, wg badania, z pozapłacowych świadczeń korzysta już 87 proc. ankietowanych.


– Możemy przypuszczać, że w najbliższej przyszłości budżet przeznaczany na benefity dodatkowe dla pracowników będzie wzrastać. Wpływ na to ma coraz mocniejsza pozycja kandydatów na rynku pracy, którzy coraz śmielej przedstawiają swoje potrzeby. Firmy natomiast, chcąc pozyskać do organizacji najlepsze talenty, są coraz bardziej otwarte na wychodzenie naprzeciw ich oczekiwaniom – dodaje Piotr Dziedzic.


Źródło: Michael Page

08.05.2019


Tagi: praca, pracownik, benefity


SPOTKANIA BIZNESOWE

WROCŁAWSKIE PARKI BIZNESU

foto

W naszym kraju zdecydowanie dominują mikrofirmy. Ich udział w strukturze wszystkich przedsiębiorstw wynosi aż 96%...

NIERUCHOMOŚCI - FIRMA DORADCZA

giełda

Na stronie Industrial.pl ­udostępniono pierwszy w Polsce Kalkulator Specjalnych Stref...


giełda

Cushman & Wakefield (NYSE: CWK) jest wiodącą na świecie firmą doradczą świadczącą usługi na rynku nieruchomości...

PLATFORMA ZAKUPOWA - ZOBACZ I SKORZYSTAJ!

giełda

Komfort rodziców, zadowolenie maluchów, a przede wszystkim kształtowanie kultury spożywania rodzinnych...

KINNARPS - MEBLE

giełda

Nokia postanowiła stworzyć miejsce, w którym mogą spotkać się start-upy, innowatorzy oraz pasjonaci nowych technologii...

WROCŁAWSKIE CENTRUM LOGISTYCZNE

Wrocławskie Centrum Logistyczne oferuje do wynajęcia powierzchnie magazynowe...


Wrocławskie Centrum Logistyczne wynajmie powierzchnię w biurowcu...