QBusiness.plReNews.plKontakt Spotkania biznesowe Polityka cookies Partnerzy Newsletter Reklama O nas
QBusiness.pl
FORD
Szukaj 

Inteligentne samochody w zasięgu zdalnego ataku

wykres


Samochody wszystkich marek są obecnie wyposażane w technologię i aplikacje nie w pełni zrozumiałe dla większości kierowców. Powodowani ekscytującą możliwością przejęcia pełnej kontroli nad inteligentnymi samochodami, właściciele pojazdów bezrefleksyjnie zgadzają się połączyć swoje smartfony i konta osobiste z wieloma aplikacjami i urządzeniami sterowanymi smartfonem, ale problemem jest to, że wiele z nich ma dotąd nieusunięte luki w zabezpieczeniach.


Dziś już wiemy, że stosowanie hasła sprzętowego narażało samochody na zdalny atak. Tysiące samochodów pozostaje podatnych na zagrożenia, jakie stwarzają działania hakerów usiłujących zmieniać ustawienia inteligentnych urządzeń za pomocą mobilnych aplikacji telematyki, do których dostęp chroniony jest hasłem sprzętowym – ostrzegają specjaliści. Ostatnio pod rozwagę wzięto aplikację MyCar Controls, znaną również jako CarLink, Linkr, Visions MyCar lub MyCar Kia, opracowaną przez Automobility Distribution Inc. Jest ona niezwykle popularna zarówno wśród użytkowników iOS, jak i Androida, ponieważ pozwala wykorzystać smartfon do ustawiania temperatury, lokalizowania pojazdu, otwierania bagażnika, włączania i wyłączania alarmu bezpieczeństwa, blokowania i odblokowywania drzwi i wykonywania innych drobnych zadań.


„W aplikacji mobilnej MyCar Controls uwierzytelnianie może być realizowane – zamiast za pomocą nazwy i hasła użytkownika – z wykorzystaniem administracyjnego hasła sprzętowego (CWE-798), które przeznaczone jest do komunikowania się aplikacji z punktem końcowym serwera, przypisanym użytkownikowi docelowemu” – napisano w raporcie.


- Problem wynikał z tego, że hasło nie było szyfrowane, co stanowiło krytyczną lukę w zabezpieczeniach. Pozwalała ona stronie trzeciej zdalnie zmieniać ustawienia samochodu lub kraść dane użytkownika. Przestępcy mogli nawet uzyskać fizyczny dostęp do pojazdu – wyjaśnia Mariusz Politowicz, inżynier techniczny Bitdefender z firmy Marken Systemy Antywirusowe.


Źródło: Bitdefender / Marken Systemy Antywirusowe

19.04.2019


Tagi: inteligentne samochody, zdalny atak, aplikacja, haker


SPOTKANIA BIZNESOWE

WROCŁAWSKIE PARKI BIZNESU

foto

W naszym kraju zdecydowanie dominują mikrofirmy. Ich udział w strukturze wszystkich przedsiębiorstw wynosi aż 96%...

NIERUCHOMOŚCI - FIRMA DORADCZA

giełda

Na stronie Industrial.pl ­udostępniono pierwszy w Polsce Kalkulator Specjalnych Stref...


giełda

Cushman & Wakefield (NYSE: CWK) jest wiodącą na świecie firmą doradczą świadczącą usługi na rynku nieruchomości...

PLATFORMA ZAKUPOWA - ZOBACZ I SKORZYSTAJ!

giełda

Komfort rodziców, zadowolenie maluchów, a przede wszystkim kształtowanie kultury spożywania rodzinnych...

KINNARPS - MEBLE

giełda

Bidroom to holenderska firma, która rozpoczęła swoją działalność w 2014 rokujako bezprowizyjna hotelowa...

WROCŁAWSKIE CENTRUM LOGISTYCZNE

Wrocławskie Centrum Logistyczne oferuje do wynajęcia powierzchnie magazynowe...


Wrocławskie Centrum Logistyczne wynajmie powierzchnię w biurowcu...