QBusiness.plReNews.plKontakt Spotkania biznesowe Polityka cookies Partnerzy Newsletter Reklama O nas
QBusiness.pl
FORD
Szukaj 

Czy podawanie swoich prywatnych danych w mediach społecznościowych naprawdę jest konieczne?

wykres


Facebook, Twitter i Google od dawna manipulują użytkownikami w zakresie udostępniania kontaktów telefonicznych i e-mailowych bez wyjaśniania, na co tak naprawdę wyrażana jest przez nas zgoda.


Amerykańskich ustawodawców szczególnie zbulwersował fakt, że na przykład, aby korzystać z komunikatora Facebook Messenger – użytkownicy, niezależnie od wieku, proszeni są o zgodę na dostęp aplikacji do ich terminarza i dotyka to także osób poniżej 13 roku życia.


- Cel wprowadzenia zmian jest jasny: zastosować nieco transparentności do sfery, która ciągle pozostaje bardzo nieprzejrzysta i zagwarantować, że konsumenci będą mogli dokonywać bardziej świadomych wyborów dotyczących tego, jak i kiedy udostępniać swoje dane osobowe -mówi przedstawiciel Bitdefender. - Duże platformy internetowe będą musiały być bardziej przejrzyste w zakresie wszystkich strategii dotyczących klientów - dodaje


Projekt regulacji tych praktyk, otrzymał dotąd wsparcie od takich firm technologicznych, jak Microsoft, Mozilla i Common Sense.


Ustawa zaproponowana przez amerykańskich senatorów, ukróciłaby niemoralne metody gromadzenia danych przez duże platformy internetowe, zakazując „oszukańczych praktyk”, które manipulując użytkownikami i skłaniają ich do ujawniania danych osobowych lub prowadzą do całkowitej utraty prywatności.


- Każda polityka prywatności, dotycząca wyrażania zgody [m.in. na przetwarzanie danych osobowych – red.], jest osłabiona przez obecność «ciemnych wzorców» – powiedział senator Fischer. - Stosowane manipulacyjne interfejsy użytkownika celowo ograniczają zrozumienie przekazu i podważają sens wyboru dokonanego przez konsumenta.


W przygotowaniu są jeszcze trzy projekty ustaw, które mają się koncentrować na przejrzystości informacji i sposobie, w jaki firmy zarabiają miliardy na danych swoich klientów.


Odpowiedzialność za wdrożenie ustawy spadłaby na Federalną Komisję Handlu.


Źródło: Bitdefender / Marken

13.04.2019


Tagi: media społecznościowe, dane osobowe


SPOTKANIA BIZNESOWE

WROCŁAWSKIE PARKI BIZNESU

foto

W naszym kraju zdecydowanie dominują mikrofirmy. Ich udział w strukturze wszystkich przedsiębiorstw wynosi aż 96%...

NIERUCHOMOŚCI - FIRMA DORADCZA

giełda

Cushman & Wakefield (NYSE: CWK) jest wiodącą na świecie firmą doradczą świadczącą usługi na rynku nieruchomości...

PLATFORMA ZAKUPOWA - ZOBACZ I SKORZYSTAJ!

giełda

Komfort rodziców, zadowolenie maluchów, a przede wszystkim kształtowanie kultury spożywania rodzinnych...

KINNARPS - MEBLE

giełda

Firma Apsys postanowiła przenieść swoją warszawską siedzibę do jednego z najbardziej prestiżowych budynków...

WROCŁAWSKIE CENTRUM LOGISTYCZNE

Wrocławskie Centrum Logistyczne oferuje do wynajęcia powierzchnie magazynowe...


Wrocławskie Centrum Logistyczne wynajmie powierzchnię w biurowcu...