QBusiness.plReNews.plKontakt Spotkania biznesowe Polityka cookies Partnerzy Newsletter Reklama O nas
QBusiness.pl
FORD
Szukaj 

10yearschallenge…Niewinna zabawa za dane osobowe

wykres


Zadanie jest łatwe: trzeba zestawić ze sobą dwa zdjęcia - jedno zrobione 10 lat temu, drugie współcześnie. Co w tym fajnego? Śmiesznie się zestarzeliśmy, zmieniły się nam rysy twarzy, schudliśmy, przytyliśmy, doszły zmarszczki itp. Na zdjęciach widać po prostu upływ czasu i… już. Całość trzeba oznaczyć hashtagiem 10YearsChallenge i pokazać światu swoją fizyczną zmianę. Pozornie nieszkodliwa zabawa może być jednak kolejnym sposobem na wyciąganie od nas danych.


Taką zabawą żyje Internet (przede wszystkim Facebook). Do akcji przyłączyli się celebryci, w Polsce między innymi Ania Lewandowska i Małgorzata Kożuchowska, na świecie aktorka Reese Witherspoon i Nicki Minaj. Z reguły chodzi o to samo: pokazać, że upływający czas obszedł się z nami łaskawie i wyglądamy lepiej od innych. Akcja błyskawicznie rozeszła się w sieci, a momentami zamieniała się nawet w pożyteczną kampanię społeczną. 10YearsChallenge wykorzystała chociażby Grenpeace, aby pokazać wycinkę lasów w Amazonii. Ekolodzy pokazywali też topniejące góry lodowe i cierpiące zwierzęta. Wszystkie te obrazki miały nam przypomnieć, że w ciągu ostatnich 10 lat świat zmienił się nie tylko na dobre. A za kolejnych 10 może go spotkać prawdziwa katastrofa. Ale dlaczego w ogóle pławimy się w tym viralowym sentymencie za rokiem 2009? Przecież dla Facebooka czy Twittera nie była to żadna wyjątkowa data. Co tak bardzo zmieniło się przez ostatnich 10 lat, jeżeli nie my sami? Cóż, na pewno to, jak serwisy podobne do Facebooka wykorzystują tego typu akcje do zbierania informacji o nas.


Rzecznik prasowy Facebooka powiedział co prawda, że ich serwis nie rozpoczął akcji 10YearsChallenge i nie czerpie z niej profitów, ale...


- Nie od dziś wiadomo, że Facebook i jemu podobne media pod płaszczem rozrywki od dawna zbierają nasze dane. Na przykład Cambridge Analitica wykorzystywała quizy, dzięki którym sondowano polityczne preferencje użytkowników serwisu oraz promowała różne quizy, aby zdobyć wiedzę na temat naszych nawyków online – mówi Mariusz Politowicz, inżynier techniczny Bitdefender z firmy Marken Systemy Antywirusowe.


Źródło: Bitdefender / Marken

23.01.2019


Tagi: gry, kradzież danych, 10YearsChallenge


SPOTKANIA BIZNESOWE

WROCŁAWSKIE PARKI BIZNESU

foto

W naszym kraju zdecydowanie dominują mikrofirmy. Ich udział w strukturze wszystkich przedsiębiorstw wynosi aż 96%...

NIERUCHOMOŚCI - FIRMA DORADCZA

giełda

Na stronie Industrial.pl ­udostępniono pierwszy w Polsce Kalkulator Specjalnych Stref...


giełda

Cushman & Wakefield (NYSE: CWK) jest wiodącą na świecie firmą doradczą świadczącą usługi na rynku nieruchomości...

PLATFORMA ZAKUPOWA - ZOBACZ I SKORZYSTAJ!

giełda

Komfort rodziców, zadowolenie maluchów, a przede wszystkim kształtowanie kultury spożywania rodzinnych...

KINNARPS - MEBLE

giełda

Nokia postanowiła stworzyć miejsce, w którym mogą spotkać się start-upy, innowatorzy oraz pasjonaci nowych technologii...

WROCŁAWSKIE CENTRUM LOGISTYCZNE

Wrocławskie Centrum Logistyczne oferuje do wynajęcia powierzchnie magazynowe...


Wrocławskie Centrum Logistyczne wynajmie powierzchnię w biurowcu...