QBusiness.plReNews.plKontakt Spotkania biznesowe Polityka cookies Partnerzy Newsletter Reklama O nas
QBusiness.pl
FORD
Szukaj 

Wyższa gorączka przedświątecznych zakupów niezrekompensuje zakazu handlu w niedziele

wykres


W Polsce w najlepsze trwa gorączka przedświątecznych zakupów. Tylko w ciągu ostatnich 4 tygodni, 130 centrów handlowych monitorowanych przez Retail Institute, odnotowało 33,5 miliona wizyt, tj. o 0,18% więcej niż w poprzednim roku. Tym samym jest już mało prawdopodobne, aby wynik grudniowy skompensował straty branży handlowej i usługowej spowodowane wprowadzeniem zakazu handlu w niedziele.


Choć nadal jest wiele osób, które świąteczne zakupy pozostawiły na ostatni moment, wydaje się, że grupa ta z roku na rok nieznacznie maleje. Polacy coraz lepiej planują zakupy i efektywniej wykorzystują przygotowywane przez centra i sieci handlowe okazje.


- W tym roku wyraźnie widzimy wpływ akcji wyprzedażowej Black Friday oraz Cyber Monday na grudniowe wyniki centrów i sieci handlowych. Część klientów przeniosła swoje zakupy do sieci, która oferowała już nie tylko darmowe dostawy, ale i gwarancję dostarczenia przesyłek do świąt. W dużych miastach niezwykle popularne stały się natomiast świąteczne targi i kiermasze, które lokalnie stały się alternatywą dla oferty centrów handlowych - powiedziała Anna Szmeja, Prezes Retail Institute.


W okresie od 3 do 16 grudnia 2018 roku, klienci najchętniej odwiedzali centra duże i bardzo duże, które odnotowały +10,67% wzrost odwiedzin w porównaniu do analogicznego okresu 2017 roku. Głębokie spadki liczby odwiedzin odnotowały centra: małe (-10,32%) i średnie (-12,09%) oraz te, mające dominującą ofertą spożywczą (-11,07%).


- Z niepokojem przyglądamy się tegorocznym wynikom centrów i sieci handlowych. W pierwszych dziesięciu miesiącach 2018 roku obroty centrów handlowych w Polsce były o 0,4% niższe niż w analogicznym okresie 2017 roku. Jednocześnie czynsze i koszty wspólne sieci handlowych wzrosły w tym samym czasie o 5,1%. Jesteśmy dalecy od tego aby tłumaczyć spadki odwiedzalności oraz obrotów pogodą czy wzrostem sprzedaży w internecie. W marcu, wspólnie z przedstawicielami największych firm modowych w Polsce zastanowimy się nad czynnikami mającymi kluczowy wpływ na przyszłe wyniki branży - powiedziała Anna Szmeja, Prezes RI.


Źródło: Retail Institute

20.12.2018


Tagi: centra handlowe, świąteczne zakupy


SPOTKANIA BIZNESOWE

WROCŁAWSKIE PARKI BIZNESU

foto

W naszym kraju zdecydowanie dominują mikrofirmy. Ich udział w strukturze wszystkich przedsiębiorstw wynosi aż 96%...

NIERUCHOMOŚCI - FIRMA DORADCZA

giełda

Cushman & Wakefield (NYSE: CWK) jest wiodącą na świecie firmą doradczą świadczącą usługi na rynku nieruchomości...

PLATFORMA ZAKUPOWA - ZOBACZ I SKORZYSTAJ!

giełda

Komfort rodziców, zadowolenie maluchów, a przede wszystkim kształtowanie kultury spożywania rodzinnych...

KINNARPS - MEBLE

giełda

Firma Apsys postanowiła przenieść swoją warszawską siedzibę do jednego z najbardziej prestiżowych budynków...

WROCŁAWSKIE CENTRUM LOGISTYCZNE

Wrocławskie Centrum Logistyczne oferuje do wynajęcia powierzchnie magazynowe...


Wrocławskie Centrum Logistyczne wynajmie powierzchnię w biurowcu...