QBusiness.plReNews.plKontakt Spotkania biznesowe Polityka cookies Partnerzy Newsletter Reklama O nas
QBusiness.pl
FORD
Szukaj 

Jak Polacy kupują w sieci?

wykres


Kupujemy online, korzystamy z promocji i porównywarek cenowych, czytamy opinie użytkowników wybranych produktów. Jak wynika z badania PAYBACK Opinion Poll, to recepta Polaków na tzw. smart shopping.


Pojęcie to nie jest obce niemal połowie (47%) ankietowanych przez PAYBACK. Większości osób z tej grupy kojarzy się ono z kupowaniem przez Internet (65%) lub ogólnie – z mądrymi, przemyślanymi zakupami (51%). Najczęściej korzystamy z tradycyjnych rozwiązań w postaci promocji i rabatów (deklaruje tak 74% respondentów, którym znana jest idea smart shopping). Często używamy też porównywarek cenowych (71%) i zasięgamy opinii innych kupujących – z recenzjami produktów zapoznaje się dwóch na trzech badanych. Mniejszą popularnością cieszą się natomiast zakupy grupowe – korzysta z nich mniej niż co trzecia osoba (30%).


Polak w sieci…

Niezależnie od tego, czy respondenci zetknęli się z pojęciem smart shopping czy nie, zdecydowana większość (93%) zadeklarowała, że kupuje online. 45% badanych robi to przynajmniej raz w tygodniu. Co ciekawe, jeszcze więcej osób korzysta z usług bankowości elektronicznej (95%).


Wśród „internetowych konsumentów” największą popularnością cieszą się portale aukcyjne – korzysta z nich 83% badanych. Prawie połowa ankietowanych wykorzystuje też Internet do rezerwacji usług, takich jak wizyta u kosmetyczki czy seans w kinie (47%), a także do rezerwacji noclegów (43%). Zdecydowanie rzadziej używamy aplikacji do zamawiania przewozów pasażerskich – robi to mniej niż co piąty badany (19%).


Choć zakupy online robimy chętnie, to nie przeznaczamy na nie dużych kwot. Większość ankietowanych (58%) wydaje maksymalnie 300 zł miesięcznie. Jedynie 6% deklaruje, że płaci ponad 1 000 zł.


– Polacy chętnie korzystają z możliwości, jakie oferuje Internet. Nie lubimy tracić zbyt dużo czasu ani pieniędzy, stąd duża popularność wszystkich narzędzi umożliwiających nam dokonywanie „sprytnych” i przemyślanych zakupów. Jednym z elementów smart shoppingu jest korzystanie z programów lojalnościowych, na co wskazało 35% badanych. Dzięki nim mamy dostęp do specjalnych promocji i rabatów, a niejednokrotnie możemy też liczyć na dodatkowe benefity za nasze wybory zakupowe. Doskonale wpisuje się w to nasz Program. Szeroka sieć partnerów i afiliantów PAYBACK pozwala na zbieranie punktów podczas codziennych zakupów niemalże wszystkich produktów pierwszej potrzeby. Oznacza, że można bardzo szybko zdobyć dużą liczbę punktów i wymienić je na nagrody lub kolejne zakupy – komentuje Marcin Pilarski, dyrektor zarządzający PAYBACK Polska.


… coraz bardziej mobilny

Aby zrobić zakupy przez Internet lub skorzystać z usług bankowości elektronicznej, zdecydowanie najczęściej sięgamy po laptopa (odpowiednio 57% i 41%). Urządzenia mobilne nie cieszą się jeszcze aż taką popularnością przy kupowaniu – tylko 21% ankietowanych wykorzystuje w tym celu smartfona – ale używamy ich już częściej niż komputerów stacjonarnych (20%). Relatywnie sporo osób (37%) korzysta z aplikacji mobilnych banków.


Źródło: PAYBACK Polska

16.07.2018


Tagi: zakupy online


SPOTKANIA BIZNESOWE

WROCŁAWSKIE PARKI BIZNESU

foto

Z przyjemnością informujemy, że nasz najemca, firma Talex S.A. oraz zarządzający...

WROCŁAW - BIURA KLASY A NA SPRZEDAŻ

foto

Na sprzedaż nowoczesne biura klasy A w nowopowstającym biurowcu SQ Business Center...

PLATFORMA ZAKUPOWA - ZOBACZ I SKORZYSTAJ!

giełda

Łączymy sprzedających i kupujących na wspólnej...

KINNARPS - MEBLE

foto

Pod hasłem „OTWARCI NA ZMIANY” (OPEN FOR CHANGE) na tegorocznych targach Orgatec Kinnarps przedstawił...

WROCŁAWSKIE CENTRUM LOGISTYCZNE

Wrocławskie Centrum Logistyczne oferuje do wynajęcia powierzchnie magazynowe...


Wrocławskie Centrum Logistyczne wynajmie powierzchnię w biurowcu...

SPOTKANIA BIZNESOWE