QBusiness.plReNews.plKontakt Spotkania biznesowe Polityka cookies Partnerzy Newsletter Reklama O nas
QBusiness.pl
FORD
Szukaj 

Aż 17 procent Polaków chce kupić auto elektryczne

wykres


Zmienia się nastawienie Polaków do aut elektrycznych. Aż 17 proc. z nas rozważa zakup takiego samochodu w ciągu najbliższych trzech lat – wynika z raportu „Barometr Elektromobilności 2018” opublikowanego przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA). Jednym z partnerów PSPA jest BZ WBK Leasing, pionier w obszarze finansowania aut elektrycznych leasingiem.


Odsetek respondentów deklarujących chęć zakupu samochodu elektrycznego wzrósł o 4,6 pp (z poziomu 12,4 proc.) w porównaniu z ubiegłoroczną edycją badania.


- Trendy proekologiczne błyskawicznie zyskują na popularności. Polska nie ustępuje w tym obszarze krajom Europy Zachodniej – mówi Daniel Mrozek, dyrektor marketingu i wsparcia sprzedaży w BZ WBK Leasing. - Coraz więcej konsumentów oczekuje od usługodawców oferty zgodnej z takim podejściem. – dodaje.


O tym, że rynek bardzo poważnie traktuje społeczne zmiany świadczą również badania KPMG. W tegorocznej edycji raportu „Global Automotive Executive Survey”, ponad połowa (52 proc.) przedstawicieli kadry zarządzającej firm motoryzacyjnych wskazało rozwój pojazdów elektrycznych napędzanych energią generowaną przez ogniwa paliwowe jako najważniejszy trend w branży.


BZ WBK Leasing jako pierwszy leasingodawca na rynku dostrzegł potencjał jaki tkwi w trendach proekologicznych. Od połowy marca br. spółka daje możliwość skorzystania z promocyjnej oferty leasingu 100 proc. na finansowanie aut elektrycznych. To oznacza brak kosztów odsetkowych nawet przez okres 36 m-cy. Oferta wpisuje się w długoterminową strategię BZ WBK Leasing. W 2017 roku spółka sfinansowała 10 elektrycznych autobusów dla Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie i poszerzyła współpracę z EBOR, pozyskując tym samym środki na finansowanie inwestycji proekologicznych. Łączna kwota przeznaczona na ten projekt to 50 milionów euro.


Bardzo duży potencjał wzrostu na rynku samochodów elektrycznych potwierdza też zestawienie deklaracji respondentów z wynikami sprzedaży.


- W 2017 roku mniej niż 0,1 proc. samochodów opuszczających polskie salony to były auta elektryczne. Rozbieżność między deklaracjami i stanem faktycznym ma kilka przyczyn, począwszy od niewystarczającej infrastruktury ładowania, po wysokie ceny samochodów. Potencjał segmentu jest ogromny, ale nie będzie w pełni realizowany bez odpowiedniego wsparcia ze strony biznesu i rządzących – tłumaczy Daniel Mrozek z BZ WBK Leasing. Wyniki badań PSPA wskazują, że na popularyzację elektromobilności znaczący wpływ miałoby obniżenie cen samochodów elektrycznych. Respondenci wskazują, że auta powinny być tańsze o około 35-48 proc. niż obecnie.


- Trudno oczekiwać od producentów tak znacznego obniżenia cen. To nierealne. Realna jest jednak implementacja rozwiązań – choćby benefitów podatkowych – które spowodują, że koszt zakupu będzie się zwracał szybciej niż dzieje się to teraz. Cieszymy się, że jako BZ WBK Leasing możemy zaproponować Klientom promocyjną ofertę finansowania pojazdów o napędzie elektrycznym – podsumowuje Daniel Mrozek.


Źródło: BZ WBK Leasing

09.07.2018


Tagi: samochody elektryczne


SPOTKANIA BIZNESOWE

WROCŁAWSKIE PARKI BIZNESU

foto

Z przyjemnością informujemy, że nasz najemca, firma Talex S.A. oraz zarządzający...

WROCŁAW - BIURA KLASY A NA SPRZEDAŻ

foto

Na sprzedaż nowoczesne biura klasy A w nowopowstającym biurowcu SQ Business Center...

PLATFORMA ZAKUPOWA - ZOBACZ I SKORZYSTAJ!

giełda

Łączymy sprzedających i kupujących na wspólnej...

SPOTKANIA BIZNESOWE

KINNARPS - MEBLE

foto

Kinnarps Polska uruchamia wyprzedaż mebli biurowych poprzez sklep internetowy...

WROCŁAWSKIE CENTRUM LOGISTYCZNE

Od połowy lipca, WCL oferuje do wynajęcia obiekt magazynowy o pow. 1650 m2 z 12 bramami...


Wrocławskie Centrum Logistyczne wynajmie powierzchnię w biurowcu...