QBusiness.plReNews.plKontakt Spotkania biznesowe Polityka cookies Partnerzy Newsletter Reklama O nas
QBusiness.pl
FORD
Szukaj 

Zmieniające się trendy w podróżowaniu wpływają na producentów samochodów

wykres


Zgodnie z aktualnymi trendami na rynku transportowym zmniejsza się zapotrzebowanie konsumentów na posiadanie aut na własność. Wynika to z faktu, iż rynek w dużych aglomeracjach miejskich jest w coraz większym stopniu przejmowany przez transport rozumiany jako element tzw. szerszej usługi mobilnościowej. Rosnące znaczenie usług związanych z przemieszczaniem się stanowi dla producentów aut wyzwanie związane z koniecznością stałej analizy przekształcającego się rynku oraz dostosowaniem do zmieniających się preferencji konsumenckich w zakresie podróżowania. Zmiany te szczególnie w zakresie przyszłości rynku samochodów autonomicznych koncentrują się w szczególności w obrębie transportu krajowego czy regionalnego, lecz już na poziomie pojedynczych, różniących się od siebie, aglomeracji miejskich.


Rozwój rynku mobilności jako usługi oraz wzrost liczby nowych form transportu w postaci pojazdów autonomicznych (ang. AV- MaaS – mobility as a service) w dłuższej perspektywie może doprowadzić do gwałtownego spadku sprzedaży samochodów z nadwoziem typu sedan w Stanach Zjednoczonych – z 5,4 mln do zaledwie 2,1 mln sprzedanych sztuk do roku 2030. Dojdzie bowiem do zmiany postrzegania samochodu osobowego – nie będzie on bowiem koniecznym elementem majątku, lecz częścią usługi bazującej na wykorzystaniu pojazdów autonomicznych. Dotychczasowe badania wskazują na ewoluowanie rynku transportowego w odniesieniu do „wysp autonomiczności, pojmowanych jako obszary charakteryzujące się odrębnymi potrzebami transportowymi konsumentów.


Tego rodzaju podejście generuje znaczący problem dla producentów OEM, którzy mogą zostać pozbawieni możliwości segmentowania rynku i tworzenia produktów dostosowanych do preferencji konsumentów wyłącznie przy zastosowaniu tradycyjnych, stosowanych do tej pory narzędzi segmentów aut. Zgodnie z szacunkami rozwój mobilności, a także usług wykorzystujących pojazdy autonomiczne usługi AV-MaaS na rynkach dużych aglomeracji miejskich, będzie rzutował na znaczne przekształcenia rynku samochodów osobowych. W rezultacie dojdzie do spadku sprzedaży samochodów klientom indywidualnym, a także konieczne stanie się zamknięcie wielu fabryk producentów samochodów. To oczywiście wyłącznie projekcje rozwoju rynku, ale widoczny jest stały rozwój technologiczny wymuszający zmiany w sposobie wykorzystania samochodów – mówi Mirosław Michna, partner w dziale doradztwa podatkowego, szef zespołu doradców dla branży motoryzacyjnej w KPMG w Polsce.


Zmiana podejścia do tworzenia pojazdów w oparciu o ewoluujące potrzeby transportowe, wymaga od producentów przeanalizowania danych dotyczących wyprawy, według podstawowych zmiennych, tj. środowiska, czasu trwania podróży, prędkości oraz obciążenia pojazdu, przy szczególnym uwzględnieniu celu każdej z podjętych podróży.


Źródło: KPMG

25.04.2018


Tagi: samochody, podróżowanie


SPOTKANIA BIZNESOWE

WROCŁAWSKIE PARKI BIZNESU

foto

Z przyjemnością informujemy, że nasz najemca, firma Talex S.A. oraz zarządzający...

NIERUCHOMOŚCI - FIRMA DORADCZA

foto

Na sprzedaż nowoczesne biura klasy A w nowopowstającym biurowcu SQ Business Center...

PLATFORMA ZAKUPOWA - ZOBACZ I SKORZYSTAJ!

giełda

Łączymy sprzedających i kupujących na wspólnej...

KINNARPS - MEBLE

foto

Pod hasłem „OTWARCI NA ZMIANY” (OPEN FOR CHANGE) na tegorocznych targach Orgatec Kinnarps przedstawił...

WROCŁAWSKIE CENTRUM LOGISTYCZNE

Wrocławskie Centrum Logistyczne oferuje do wynajęcia powierzchnie magazynowe...


Wrocławskie Centrum Logistyczne wynajmie powierzchnię w biurowcu...

SPOTKANIA BIZNESOWE