QBusiness.plReNews.plKontakt Spotkania biznesowe Polityka cookies Partnerzy Newsletter Reklama O nas
QBusiness.pl
FORD
Szukaj 

Dyrektorzy firm produkcyjnych w obliczu wyzwań związanych z Przemysłem 4.0

wykres


Przemysł 4.0 rewolucjonizuje środowisko, w jakim działają firmy produkcyjne zarówno w Polsce, jak i na świecie. Przedsiębiorstwa starają się dotrzymać tempa zachodzącym zmianom i wyprzedzić konkurencję, tworząc organizacje przyszłości. Obserwacje KPMG wskazują na zwiększającą się różnicę pomiędzy ambicjami zarządzających firmami przemysłowymi, a rzeczywistymi działaniami transformacyjnymi.


Potencjał Przemysłu 4.0 nieustannie rośnie i niebawem będzie miał wpływ na większość decyzji strategicznych podejmowanych przez kierownictwo firm produkcyjnych. Jest to nieuchronne nie tylko ze względu na fakt, iż postęp technologiczny stanowi niezbędny wyznacznik sektora produkcyjnego, lecz przede wszystkim dlatego, iż wraz z rozwojem rynku wzrastają także oczekiwania względem przedsiębiorców.


Dyskusje z wiodącymi firmami produkcyjnymi potwierdzają, że sukces w Przemyśle 4.0 nie jest bezpośrednio zależny od wielkości zainwestowanych środków. Istotne jest podejmowanie odważnych działań związanych z opracowaniem i realizacją ogólnofirmowej strategii Przemysłu 4.0. Strategia ta powinna uwzględniać aktywności zgodne z długoterminowymi celami biznesowymi i przyszłym modelem operacyjnym.


- Trudno podejmować odważne decyzje mając do czynienia z szybko zmieniającą się technologią, która istotnie wpływa na rynek produkcji przemysłowej. Odważne decyzje nie są jednoznaczne z większymi nakładami inwestycyjnymi. Najczęściej chodzi o zmianę sposobu myślenia w organizacji. Dla jednych oznacza to kompleksowe podejście do zmieniających się tradycyjnych łańcuchów wartości pod wpływem technologii związanych z Przemysłem 4.0 i konieczność opracowania w odpowiedzi właściwego planu działań. Inni z kolei mogą na podstawie obserwowanych zmian na rynku rozwijać się w szybszym tempie i tworzyć nowe generacje produktów lub usług. Aby zmaksymalizować wartość i zwiększyć przewagę konkurencyjną zarządzający firmami przemysłowymi muszą przyjąć strategiczne i biznesowe podejście do Przemysłu 4.0. Powinni kompleksowo myśleć o kluczowych kwestiach, takich jak zarządzanie talentami, innowacyjnością i wydajnością. Muszą patrzeć na firmę z perspektywy członka organizacji i jednocześnie obserwatora, a także muszą być w stanie zmierzyć i wykazać wartość swoich inwestycji w Przemysł 4.0 – mówi Anna Sińczuk, partner w dziale doradztwa podatkowego w KPMG w Polsce.


wykres


Źródło: KPMG

18.04.2018


Tagi: firmy, przemysł 4.0


SPOTKANIA BIZNESOWE

WROCŁAWSKIE PARKI BIZNESU

foto

Znamy już najpiękniejsze obiekty architektoniczne Wrocławia oddane do użytku w 2017 roku...

WROCŁAW - BIURA KLASY A NA SPRZEDAŻ

foto

Na sprzedaż nowoczesne biura klasy A w nowopowstającym biurowcu SQ Business Center...

PLATFORMA ZAKUPOWA - ZOBACZ I SKORZYSTAJ!

giełda

Łączymy sprzedających i kupujących na wspólnej...

SPOTKANIA BIZNESOWE

KINNARPS - MEBLE

foto

Kinnarps Polska uruchamia wyprzedaż mebli biurowych poprzez sklep internetowy...

WROCŁAWSKIE CENTRUM LOGISTYCZNE

Od połowy lipca, WCL oferuje do wynajęcia obiekt magazynowy o pow. 1650 m2 z 12 bramami...


Wrocławskie Centrum Logistyczne wynajmie powierzchnię w biurowcu...