QBusiness.plReNews.plKontakt Spotkania biznesowe Polityka cookies Partnerzy Newsletter Reklama O nas
QBusiness.pl
FORD
Szukaj 

Sprzedaż detaliczna globalnie ma rosnąć o 3% rocznie do 2021 r.

wykres


Według badania klienci branży detalicznej firmy Zebra rozwijają się szybciej niż sama branża oraz inwestują więcej w technologie w celu usprawnienia działalności operacyjnej i poprawy doświadczenia klienta.


Firma Zebra Technologies Corporation przedstawiła wyniki badania Retail Transformation Study 2017, poświęconego obecnej sytuacji oraz perspektywom rynku handlu detalicznego w Ameryce Północnej, Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (EMEA). Badanie, przeprowadzone z IHL Group, międzynarodową firmą badawczą i doradczą świadczącą usługi dla branży detalicznej i hospitality, odzwierciedla przemianę sektora detalicznego w miarę ewolucji modelu w kierunku lepszej obsługi konsumentów. IHL przewiduje coroczny wzrost sprzedaży detalicznej o trzy procent do 2021 r. napędzany przez zmianę w kierunku zwiększenia wolumenu sprzedaży e-commerce i wielokanałowej. Klienci firmy Zebra inwestują więcej w technologie i rozwijają się szybciej aniżeli średnie wskaźniki branżowe.


IHL przewiduje, że rynki detaliczne Ameryki Północnej i regionu EMEA będą rosły o około trzy procent na przestrzeni pięciu najbliższych lat (dane te dotyczą każdego z rynków indywidualnie), sięgając odpowiednio 5,5 tryliona dolarów i 4,4 tryliona euro wartości sprzedaży. Przewiduje się, że do 2021 r. wartość e-commerce wyniesie 1,5 tryliona dolarów.


W 2017 r. odnotowano więcej otwarć sklepów detalicznych aniżeli zamknięć. Do 2021 r. spodziewany jest wzrost przewagi otwarć nad zamknięciami. Z badania IHL wynika, że rynek sieci detalicznych typu enterprise (sieć składająca się z minimum 50 sklepów) odnotował 4080 otwarć sklepów netto do października 2017 r. W istocie 42 proc. detalistów odnotowało wzrost netto liczby sklepów, a tylko 15 proc. odnotowało spadek netto.


IHL przewiduje, że wśród sprzedawców detalicznych wydatki na technologie będą rosły w tempie około trzech procent w ciągu najbliższych trzech lat, gdyż detaliści dokonują zmian operacyjnych w celu wsparcia jednolitego handlu i zapewnienia nowoczesnego, atrakcyjnego doświadczenia klienta ukierunkowanego na potrzeby dzisiejszych doświadczonych, zdecydowanych nabywców. Mobilność jest siłą napędową dla większości ankietowanych sprzedawców planujących w przeciągu najbliższych trzech lat inwestycje w mobilne drukarki kodów kreskowych lub drukarki termiczne, ręczne czytniki kodów kreskowych oraz komputery przenośne.


Klienci firmy Zebra są liderami handlu detalicznego i rozwijają się szybciej, koncentrując się na kluczowych technologiach oraz inwestując więcej w technologie informatyczne (IT) aniżeli szeroko pojęty rynek — wszystko po to, aby uczynić zakupy wygodniejszymi oraz aby zwiększyć wydajność operacyjną:

  • Liderzy rynku detalicznego inwestują w transformację IT oraz powiązane szkolenia i narzędzia informatyczne dwa–trzy razy więcej niż przeciętny detalista. W większym stopniu koncentrują się również na zwiększeniu widoczności zapasów i obniżeniu kosztów łańcucha dostaw.
  • W segmencie domów towarowych / sklepów specjalistycznych / sprzedaży masowej detaliści, którzy rozwijają swoją działalność dzięki firmie Zebra, odnotowują — w porównaniu do średniej branżowej ustalonej na podstawie badań — o 64 proc. większy wzrost przychodów, o 135 proc. większy rozwój sklepów, o 33 proc. większy wzrost przebudowy sklepów oraz o 53 proc. wzrost wydatków na IT.
  • W segmentach detalicznych sklepów spożywczych, samoobsługowych, aptek i dyskontów klienci firmy Zebra zwiększają wydatki na IT o 232 proc. szybciej niż średnia branżowa, podczas gdy rozwój sklepów postępuje o 60 proc. szybciej, a przebudowa sklepów — o 22 proc.

Operacje magazynowania i realizacji przechodzą radykalną przemianę, dostosowując się do zmieniających się modeli detalicznych. 60 proc. ankietowanych detalistów z Ameryki Północnej spodziewających się wzrostu o ponad pięć procent wymieniło szybszy wzrost sprzedaży jako kluczowy czynnik wpływający na zmiany w działalności sklepów, a 52 proc. wskazało na przesunięcie sprzedaży w kierunku zakupów on-line. Co ciekawe, 52 proc. wskazało dostawy tego samego dnia jako główny czynnik wpływający na działalność w magazynach, gdyż zapotrzebowania konsumentów na takie dostawy zachęca detalistów do usprawniania procesu zwrotów w sklepach i doskonalenia strategii realizacji i dostaw zamówień.


Źródło: Zebra Technologies

16.04.2018


Tagi: handel


SPOTKANIA BIZNESOWE

WROCŁAWSKIE PARKI BIZNESU

foto

Z przyjemnością informujemy, że nasz najemca, firma Talex S.A. oraz zarządzający...

NIERUCHOMOŚCI - FIRMA DORADCZA

foto

Na sprzedaż nowoczesne biura klasy A w nowopowstającym biurowcu SQ Business Center...

PLATFORMA ZAKUPOWA - ZOBACZ I SKORZYSTAJ!

giełda

Łączymy sprzedających i kupujących na wspólnej...

KINNARPS - MEBLE

foto

Pod hasłem „OTWARCI NA ZMIANY” (OPEN FOR CHANGE) na tegorocznych targach Orgatec Kinnarps przedstawił...

WROCŁAWSKIE CENTRUM LOGISTYCZNE

Wrocławskie Centrum Logistyczne oferuje do wynajęcia powierzchnie magazynowe...


Wrocławskie Centrum Logistyczne wynajmie powierzchnię w biurowcu...

SPOTKANIA BIZNESOWE