QBusiness.plReNews.plKontakt Spotkania biznesowe Polityka cookies Partnerzy Newsletter Reklama O nas
QBusiness.pl
FORD
Szukaj 

Wyniki finansowe Avivy w Polsce w 2017

wykres


Mocny, 6% wzrost zysku operacyjnego to najlepsza synteza wyników naszej grupy obejmującej też BZ WBK-Aviva, Expandera i Avivę na Litwie. Mamy najlepszy wskaźnik zespolony (COR) w całej grupie Aviva i nowe pomysły na dalszy rozwój. Po raz pierwszy publikujemy raport społeczny – Aviva. Społeczna z natury.


Najważniejszy dla nas rynek ubezpieczeń na życie w zeszłym roku rozwijał się wolno (wzrost składki brutto o 2,7% po III kwartałach). Biorąc pod uwagę dobrą koniunkturę w gospodarce można więc mówić o stagnacji. W tych warunkach utrzymaliśmy pozycję na podium pod względem składki, szukając nowych źródeł wzrostu.


Wartość nowego biznesu wyniosła 276 mln zł, a składki brutto blisko 1,9 mld zł. Największy udział miała w niej sprzedaż ubezpieczenia Nowa Perspektywa. Dobrze też radziliśmy sobie w ubezpieczeniach grupowych. Nasza spółka z Bankiem Zachodnim WBK zwiększyła wartość nowego biznesu dzięki sukcesom w sprzedaży ubezpieczeń kredytów gotówkowych oraz Onkopolisy.


Nowym źródłem wzrostu jest ubezpieczenie z myślą o przyszłości dzieci, juniorGO, które zostało dobrze przyjęte przez klientów. Wprowadziliśmy pierwszą polisę życiową dostępną całkowicie online, Smart Life. Przeprowadziliśmy udaną kampanię społeczną i promocyjną „Wiem, czym oddycham”, która wyróżniła naszą markę, zwiększyła świadomość w zakresie szkodliwości smogu, a także skierowała uwagę na ubezpieczenia Poważne Zachorowanie, dołączane do polis na życie.


Kolejnym źródłem mogą być oszczędności emerytalne. Przygotowujemy się do udziału w programie Pracowniczych Planów Kapitałowych i chcemy nadal oferować plany indywidualne IKZE i IKE.


Mamy dużo lepsze wyniki w ubezpieczeniach majątkowych. Podobnie jak na całym rynku, poprawie uległ wskaźnik szkodowości w ubezpieczeniach komunikacyjnych. Lepiej zarządzaliśmy strukturą portfela i sprzedażą. O 13% zwiększyliśmy sprzedaż w kanale direct, który oferuje przez telefon i internet zarówno polisy komunikacyjne, jak również – z coraz większym sukcesem –mieszkaniowe. Po uproszczeniu mamy jedno ubezpieczenie mieszkaniowe Twój Dom zamiast trzech. Wprowadziliśmy polisę rowerową online. Źródło wzrostu widzimy też w ubezpieczeniach gospodarczych, zwłaszcza w polisach OC dla firm, więc przygotowujemy ofertę w tym zakresie.


Poprawiliśmy o 2,3 punkta procentowego wskaźnik zespolony (COR), do poziomu 86,7%, licząc łącznie Avivę i BZ WBK-Aviva. W 2017 nasz COR w 2017 r. był najlepszy spośród wszystkich rynków Avivy. Kilkakrotnie poprawiliśmy wynik techniczny i finansowy.


Upraszczamy ofertę i język, a także wprowadzamy rozwiązania cyfrowe. Najnowszym przykładem jest oferta naszego TFI – prosty serwis do inwestowania online Aviva24.pl. Rozwijamy MojąAvivę dla klientów oraz narzędzie sprzedażowe (tzw. sales cloud) dla agentów.


MojaAviva to serwis online, który daje klientom możliwość zarządzania posiadanymi polisami, odnowienia ubezpieczeń, zakupu nowych produktów z korzystnymi rabatami, a także skorzystania z ofert partnerów zewnętrznych. Na koniec 2017 r. korzystało z niego blisko 120 tys. osób, ale to dopiero początek rozwoju tej usługi i naszych ambicji. Dzięki odpowiedniemu wyposażeniu naszych agentów już 90% wniosków o indywidualne ubezpieczenia na życie otrzymujemy elektronicznie, a ponad połowę akceptujemy w ramach automatycznej oceny ryzyka. Ten rok ma być ostatnim, w którym stosujemy formularze papierowe. Od grudnia pracuje z nami pierwszy robot, który przyspiesza żmudne procesy operacyjne.


Jesteśmy największym ubezpieczycielem jeśli chodzi o bancsassurance w Polsce. Pozycję tę zawdzięczamy rozwojowi BZ WBK-Aviva przez minione 10 lat, a także współpracy z innymi bankami – obecnie z ING Bankiem Śląskim i Eurobankiem.


W 2017 r. Aviva wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 283 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 217 mln zł. Średni czas od zgłoszenia do wypłaty z polis życiowych to 9 dni, ale na przykład w ramach opcji urodzenie dziecka i śmierć rodzica klient otrzymuje świadczenie na konto w dniu telefonicznego zgłoszenia.


Autor: Adam Uszpolewicz, prezes AvivaPolska


Źródło: Aviva

13.03.2018


Tagi: firma ubezpieczeniowa, wyniki finansowe


SPOTKANIA BIZNESOWE

WROCŁAWSKIE PARKI BIZNESU

foto

W naszym kraju zdecydowanie dominują mikrofirmy. Ich udział w strukturze wszystkich przedsiębiorstw wynosi aż 96%...

NIERUCHOMOŚCI - FIRMA DORADCZA

giełda

Na stronie Industrial.pl ­udostępniono pierwszy w Polsce Kalkulator Specjalnych Stref...


giełda

Cushman & Wakefield (NYSE: CWK) jest wiodącą na świecie firmą doradczą świadczącą usługi na rynku nieruchomości...

PLATFORMA ZAKUPOWA - ZOBACZ I SKORZYSTAJ!

giełda

Komfort rodziców, zadowolenie maluchów, a przede wszystkim kształtowanie kultury spożywania rodzinnych...

KINNARPS - MEBLE

giełda

Nokia postanowiła stworzyć miejsce, w którym mogą spotkać się start-upy, innowatorzy oraz pasjonaci nowych technologii...

WROCŁAWSKIE CENTRUM LOGISTYCZNE

Wrocławskie Centrum Logistyczne oferuje do wynajęcia powierzchnie magazynowe...


Wrocławskie Centrum Logistyczne wynajmie powierzchnię w biurowcu...