QBusiness.plReNews.plKontakt Spotkania biznesowe Polityka cookies Partnerzy Newsletter Reklama O nas
QBusiness.pl
spotkania biznesowe
Szukaj 

Volvo i NTU przetestują w Singapurze autonomiczne autobusy o napędzie elektrycznym

wykres


Volvo Buses podpisało z Uniwersytetem Technologicznym Nanyang (NTU) w Singapurze umowę o współpracy przy programie badań i rozwoju na rzecz autonomicznych autobusów o napędzie elektrycznym. Program ten jest częścią działań Urzędu Transportu Lądowego w Singapurze na rzecz stworzenia nowych rozwiązań dla zrównoważonego transportu publicznego przyszłości.


Singapur i tamtejszy Urząd Transportu Lądowego (LTA) dążą do stworzenia zrównoważonego środowiska miejskiego poprzez ukierunkowanie na transport publiczny i zastosowanie autonomicznych pojazdów. Singapur ogłosił, że autonomiczne autobusy zostaną wprowadzone w kilku rejonach kraju do roku 2022.


Dla Volvo będzie to pierwsze zastosowanie technologii autonomicznych pojazdów w transporcie publicznym. Wcześniej firma wdrożyła już jednak tę technologię w górnictwie, kamieniołomach czy procesie wywozu odpadów.


– Obserwujemy szybko rosnące zainteresowanie zarówno pojazdami autonomicznymi jak i pojazdami o napędzie elektrycznym w miastach na całym świecie. Wraz z NTU, jednym z wiodących uniwersytetów technologicznych na świecie, mamy obecnie możliwość przetestowania różnych rozwiązań w warunkach rzeczywistych, w dużym mieście - z wielkimi ambicjami w zakresie transportu publicznego - powiedział Hakan Agnevall, Prezes Volvo Buses.


– Uważamy, że Singapur i NTU to wspaniali partnerzy dla Volvo, którzy oferują korzystne otoczenie i kompletny ekosystem dla badań, rozwoju i wdrażania nowych rozwiązań. Technologia opracowana w Singapurze może przyczynić się do przyszłych zastosowań technologii autonomicznych przez Volvo Buses - dodał Hakan Agnevall.


Podstawę programu stanowią dwa w pełni elektryczne 12-metrowe autobusy Volvo 7900 Electric, czyli pojazdy tego samego typu, jak te, które Volvo Buses dostarcza już dzisiaj. Volvo i NTU zbudują rozwiązanie autonomicznego napędu na platformie Volvo.


Jeden z autonomicznych autobusów o napędzie elektrycznym będzie używany w nowej zaawansowanej placówce testowej dla pojazdów autonomicznych w Singapurze - CETRAN (centrum doskonałości w zakresie testowania i badań pojazdów autonomicznych), uruchomionej w listopadzie 2017 roku. Na zamkniętym obszarze specjaliści NTU będą mogli przetestować nowe funkcje pojazdu i zbadać w jaki sposób autobus współdziała z innymi użytkownikami drogi w różnych warunkach.


Drugi autobus będzie używany do testów w zajezdni autobusowej - we współpracy z SMRT –lokalnym operatorem transportu publicznego. Docelowo - autonomiczne autobusy przyszłości powinny być w stanie ładować swoje akumulatory, przejeżdżać przez zajezdnię do myjni czy parkować całkowicie autonomicznie.


– Relacje przemysłowo-akademickie są kluczowe w pielęgnowaniu środowiska, które promuje innowacje, doskonałość badań i technologiczną zmianę dla lepszego jutra. NTU szczyci się swoimi silnymi relacjami z branżą przemysłową, a partnerska współpraca z Volvo otworzy drogę przyszłym rozwiązaniom dla mobilności przez opracowywanie i testowanie autonomicznych autobusów na terenie tutejszego kampusu. Ponadto, rozwiązania te udoskonalą ideę stosowania technologii pojazdów autonomicznych w Singapurze i ułatwią transport publiczny - powiedział Rektor NTU, profesor Subra Suresh.


– Nasze autobusy o napędzie elektrycznym już dziś umożliwiają miastom poprawę jakości powietrza i obniżenie poziomu hałasu. Co więcej, wraz z naszym systemowym podejściem do elektromobilności otwieramy nowe drogi planowania urbanistycznego. Opracowując autonomiczne rozwiązania dla transportu publicznego, możemy faktycznie wykorzystać fachową wiedzę Grupy Volvo w tym jakże szybko rozwijającym się obszarze technologii - powiedział Hakan Agnevall.


Program współpracy pomiędzy Volvo Buses a NTU potrwa dwa lata. Wspólnie opracowane autonomiczne autobusy o napędzie elektrycznym dotrą do Singapuru na początku 2019 roku.


– Chcemy być cały czas gotowi na przyszłość - poprzez podążanie za najnowszymi rozwiązaniami w zakresie transportu lądowego na rzecz bezpiecznych, wydajnych i wygodnych podróży, jak również poprzez dostosowanie takich rozwiązań dla mobilności miejskiej do unikalnej scenerii Singapuru. Porozumienie zawarte w tej sprawie stwarza nowe możliwości dla operatora SMRT, przy jednoczesnej współpracy z naszymi partnerami w zakresie prowadzenia testów operacyjnych dla autonomicznych autobusów oraz systemu sterowania i kontroli wymaganego do obsługi takich inteligentnych pojazdów. SMRT skorzysta z dziesiątek lat doświadczenia w zakresie obsługi i utrzymania autobusów tak, aby przeprowadzić testy operacyjne i dokonać oceny autonomicznych autobusów w celu ich ostatecznego i bezpiecznego wprowadzenia do użytkowania na naszych drogach, powiedział Desmond Kuek, Prezes i Dyrektor Generalny Grupy SMRT Corporation.


Szybkoładujące stacje, oparte na technologii wspólnego interfejsu OppCharge, zostaną dostarczone przez ABB. Interfejs OppCharge jest bardzo dobrze dostosowany do rozwiązań autonomicznego ładowania w zajezdniach autobusowych, a także w czynnym ruchu drogowym.


Komentując tę inicjatywę, Frank Mühlon, Dyrektor globalnej jednostki biznesowej ABB ds. ładowania pojazdów o napędzie elektrycznym, powiedział: - Uniwersytet Technologiczny Nanyang oszacował, że pojazdy o napędzie elektrycznym będą mogły stanowić nawet 50 procent pojazdów w Singapurze do 2050 roku. ABB od dawna zajmuje czołową pozycję w opracowywaniu ekologicznych rozwiązań i jesteśmy dumni, że pomagamy wcielić tę wizję w życie.


Autonomiczny autobus Volvo 7900 Electric

  • Całkowicie zasilany energią elektryczną, dwuosiowy, 12-metrowy niskopodłogowy autobus miejski. Cicha i bezspalinowa praca silnika oraz zużycie energii niższe o 80% w porównaniu do analogicznego autobusu z silnikiem spalinowym.
  • Autobusy będą wyposażone w system GPS oraz oparty o technologię laserową system LIDAR do mapowania, pozycjonowania i skanowania obszaru wokół pojazdu. Automatyczna regulacja sterowania, zmiany biegów i prędkości.

Źródło: Volvo Buses

12.01.2018


Tagi: autonomiczne autobusy, elektryczne autobusy, test, Singapur, Volvo 7900 Electric


SPOTKANIA BIZNESOWE

WROCŁAW - BIURA DO WYNAJĘCIA

foto

Zlokalizowany w rejonie wrocławskiego śródmieścia biurowiec Promenady ZITA oferuje do wynajęcia...

NOWOCZESNE POWIERZCHNIE PRZEMYSŁOWE

mieszkanie

CTPark Opole oferuje dla inwestorów nowoczesne powierzchnie przemysłowe na terenie strefy ekonomicznej...

PLATFORMA ZAKUPOWA - ZOBACZ I SKORZYSTAJ!

giełda

Łączymy sprzedających i kupujących na wspólnej platformie elektronicznej...

STUDIA PODYPLOMOWE

giełda

MWSLiT to istniejąca od 2001 r., specjalistyczna, niepubliczna...

DO WYNAJĘCIA W ŚRÓDMIEŚCIU WROCŁAWIA

giełda

Do wynajęcia hala z przeznaczeniem na cele produkcyjno-magazynowe przy ul. Góralskiej we Wrocławiu...

KOWR WE WROCŁAWIU - NOWE OFERTY!

KOWR O/Wrocław prezentuje nieruchomości zabytkowe i grunty inwestycyjne, na które...

KINNARPS - MEBLE

foto

Seria Space marki Kinnarps zaprojektowana przez Stefana Brodbecka (Brodbeck Design)...

WROCŁAWSKIE CENTRUM LOGISTYCZNE

Od połowy lipca, WCL oferuje do wynajęcia obiekt magazynowy o pow. 1650 m2 z 12 bramami...


Wrocławskie Centrum Logistyczne wynajmie powierzchnię w biurowcu...