QBusiness.plReNews.plKontakt Spotkania biznesowe Polityka cookies Partnerzy Newsletter Reklama O nas
QBusiness.pl
spotkania biznesowe
Szukaj 
Banner

O NAS

OFERTA

NEWSLETTER

SPOTKANIA

KONTAKT


Partnerzy:
Wrocław
BCC
WCL DFG
DIG
Dolnośląska
Izba
Gospodarcza
stowarzyszenie
Stowarzyszenie
Przewoźników
Drogowych
InWroc MRN
Ślęza

PKO Leasing sfinansował kolejny samolot dla Enter Air

wykres


Enter Air i PKO Leasing SA zawarły umowę finansowania Boeinga 737-800. Kontrakt został zawarty na osiem lat, a jego wartość to ponad 100 mln zł. Jest to kolejna umowa Enter Air z PKO Leasing w ramach programu ciągłej optymalizacji kosztów floty.


– Transakcja zamiany leasingu operacyjnego na leasing finansowy wpisuje się w naszą politykę zarządzania flotą. Celem tego procesu jest ciągła optymalizacja kosztów floty. Refinansowania leasingów operacyjnych dokonujemy w momencie najbardziej optymalnym z punktu widzenia stanu technicznego, wartości samolotu oraz ceny jaką mamy za niego zapłacić – mówi Grzegorz Polaniecki, Prezes Enter Air. – Rynek finansowania samolotów na świecie dynamicznie się rozwija. Coraz więcej instytucji finansowych dostrzega w samolotach doskonałą klasę aktywów pozwalającą wzmocnić ich portfele. Cieszy nas zaangażowanie polskich podmiotów takich jak PKO Leasing, który mocno wchodzi w ten dochodowy segment rynku światowego – dodaje Polaniecki.


Dotychczasowa współpraca pomiędzy Enter Air a PKO Leasing, która rozpoczęła się w 2012 roku, obejmuje samoloty pasażerskie typu Boeing 737, a także silniki i fotele do samolotów. Podpisana umowa to już siódma transakcja w zakresie finansowania przez PKO Leasing samolotów linii Enter Air. Umowa została zawarta w oparciu o tzw. leasing zwrotny, polegający na wykupie samolotu z leasingu operacyjnego u innego leasingodawcy i zamianę na leasing finansowy.


- W ubiegłym roku sprzedaliśmy z zyskiem trzy, ponad 20-letnie, samoloty Boeing 737-400, które były finansowane przez PKO Leasing. Dzięki temu, że były to bardzo dobrze utrzymane technicznie samoloty, w najwyższej dostępnej konfiguracji, z powodzeniem znaleźliśmy nabywców wśród przewoźników cargo. Obecnie użytkowane maszyny Boeing 737-800 w przyszłości będą mogły również trafić do przewoźników towarowych – mówi Polaniecki.


W 2016 roku Enter Air rozpoczął proces wymiany samolotów Boeing 737-400, na samoloty nowej generacji typu 737-800. Podpisana właśnie umowa oraz kolejne samoloty 737-800 pozwolą zwiększyć skalę i efektywność działalności. Enter Air ma również zamówienie na sześć samolotów Boeing 737-8 MAX, a pierwsze dwa z nich dołączą do floty już pod koniec 2018 roku.


Źródło: Enter Air

30.03.2017


Tagi: przewoźnik, samolot, finansowanie