QBusiness.plReNews.plKontakt Spotkania biznesowe Polityka cookies Partnerzy Newsletter Reklama O nas
QBusiness.pl
FORD
Szukaj 

Czas na długoterminowe kontrakty we frachcie morskim

Fracht morski, choć odczuwa skutki spowolnienia gospodarczego, skutecznie broni się przed powtórką sytuacji z 2008 roku. Uczestnicy rynku stawiają na stabilizację wolumenu i długoterminowe kontrakty – ocenia Andrzej Kozłowski, Członek Zarządu ROHLIG SUUS Logistics odpowiedzialny za rozwój usług morskich, lotniczych i intermodalnych.


2013 rok we frachcie morskim zapowiada się dość stabilnie, choć nie będzie pozbawiony ryzyka i zagrożeń. Przemyślane, solidarne działanie wszystkich uczestników rynku mogą jednak skutecznie uchronić przed ewentualnymi kłopotami biznesowymi.


Skuteczna nauka na błędach

Obecnie obserwujemy na rynku niepokojącą sytuację - brak przyrostu wolumenu globalnego. Armatorzy wycofują więc statki z żeglugi na nierentownych kierunkach, w tym z największej linii handlowej do Europy - z Dalekiego Wschodu. Konsekwencją tej sytuacji jest wzmożona walka o wolumen który pozostał na rynku, niestety najczęściej kosztem marży zarówno operatorów logistycznych jak i linii oceanicznych.


Uczestnicy rynku wyciągnęli jednak wnioski z doświadczeń 2008 roku i w wielu przypadkach zarówno spedytorzy jak i armatorzy z dużą asekuracją planują kolejne kroki, a także rozsądniej prowadzą swoją politykę sprzedażową. Stanowisko wielu firm wydaje się jasne – nie pozwolimy na zdrenowanie stawek, a tym samym kolosalne straty w biznesie. Widać to choćby na przykładzie armatorów. Pomimo że najczęściej statki nie są całkowicie wypełnione, a w odróżnieniu od sytuacji roku 2008, stawki są utrzymane na określonym poziomie rentowności.


Stałe kontrakty gwarantem stabilności i bezpieczeństwa biznesu

W obecnych coraz trudniejszych warunkach rynkowych najbezpieczniejszym rozwiązaniem tak dla klientów, jak i dostawców logistycznych są długoterminowe kontrakty z gwarantowanymi stawkami morskimi na czas trwania umowy. Od pewnego czasu obserwujemy, że klienci coraz bardziej przekonują się do tego rozwiązania. Niektórzy z nich bardzo rozważnie podpisali takie kontrakty jeszcze przed ewentualnym usztywnieniem się stawek, dzięki czemu wynegocjowali korzystne warunki. Dla operatora logistycznego taki kontrakt również może być atrakcyjny - mając gwarancję obsługi stałego, dużego wolumenu, nawet za cenę nieco niższej marży, zyskuje on bezpieczeństwo biznesowe.


Między innymi dlatego w ROHLIG SUUS również stawiamy na przewidywalne działania, długoterminowe kontrakty i stabilny wolumen. Klientom gwarantujemy stałe stawki frachtowe oraz co istotne w takich właśnie działaniach widzimy szansę na dalszy stabilny rozwój naszej organizacji bez względu na warunki rynkowe.


Źródło: ROHLIG SUUS Logistics S.A

13.03.2013


Tagi: transport morski, fracht morski


SPOTKANIA BIZNESOWE

WROCŁAWSKIE PARKI BIZNESU

foto

Z przyjemnością informujemy, że nasz najemca, firma Talex S.A. oraz zarządzający...

WROCŁAW - BIURA KLASY A NA SPRZEDAŻ

foto

Na sprzedaż nowoczesne biura klasy A w nowopowstającym biurowcu SQ Business Center...

PLATFORMA ZAKUPOWA - ZOBACZ I SKORZYSTAJ!

giełda

Łączymy sprzedających i kupujących na wspólnej...

KINNARPS - MEBLE

foto

Pod hasłem „OTWARCI NA ZMIANY” (OPEN FOR CHANGE) na tegorocznych targach Orgatec Kinnarps przedstawił...

WROCŁAWSKIE CENTRUM LOGISTYCZNE

Od połowy lipca, WCL oferuje do wynajęcia obiekt magazynowy o pow. 1650 m2 z 12 bramami...


Wrocławskie Centrum Logistyczne wynajmie powierzchnię w biurowcu...