QBusiness.plReNews.plKontakt Spotkania biznesowe Polityka cookies Partnerzy Newsletter Reklama O nas
QBusiness.pl
FORD
Szukaj 

Transportowe przyspieszenie na morzu

1,47 bln ton skonteneryzowanych ładunków zostało przewiezionych drogą morską w 2011 roku. Oznacza to, że ten rodzaj transportu długo jeszcze pozostanie głównym kanałem przepływu towarów między Europą i innymi kontynentami. Powód? Pozostałe środki transportu nie są w stanie konkurować ze skalą oraz wydajnością transportu morskiego. Jest to szansa na rozwój także dla portów położonych w Europie Wschodniej, a szczególnie w basenie Morza Bałtyckiego.


NAJNOWSZE INFORMACJE

Wzrost znaczenia portów Europy Wschodniej sprzyja rozwojowi także naszej firmy, która systematycznie zwiększa ilość zleceń, związanych z obsługą transportu kontenerowego - mówi Grzegorz Misiąg, prezes zarządu notowanej na rynku NewConnect spółki Uboat Line S.A.


– Uzyskujemy coraz lepsze wyniki, ponieważ oferujemy najwyższy poziom usług, który zapewnia sieć własnych agentów nadawczo-odbiorczych rozlokowanych na całym świecie. Dzięki temu prowadzimy stały monitoring przesyłanych towarów, co znacznie usprawnia ich transport. Równie istotne znaczenie ma fakt, że nasze doświadczenie zdobyte na międzynarodowych rynkach umożliwiło wypracowanie procedur, pozwalających na szybkie sprowadzenie, z dowolnego miejsca na świecie, do Polski towaru o dowolnej masie i gabarytach.


Analitycy zwracają uwagę, że mimo zmian zachodzących na logistycznej mapie Europy nadal prawie 60% całego załadunku, na terenie naszego kontynentu, transportowane jest przez 4 porty: Rotterdam, Hamburg, Antwerpię oraz Bremerhaven. Czołówkę europejskich portów zamierza zasilić szereg kolejnych ośrodków, które planują rozbudowę, co spowoduje zwiększenie ich mocy przeładunkowych. Na znaczeniu zyskają także porty przystosowane do obsługi frachtowców o coraz większych gabarytach.


Szacuje się, że w 2011 roku łączna ilość ładunków skonteneryzowanych przetransportowanych drogą morską osiągnęła poziom około 1,47 bln ton. Jeśli weźmiemy pod uwagę ilości w TEU morskie przewozy kontenerowe na świecie wzrosły o 8,1% i wyniosły 151,5 mln TEU w 2011 r. Natomiast światowy przeładunek kontenerów wzrósł o 8% i osiągnął nowy rekord 605 mln TEU. Analitycy spodziewają się zadawalającego wyniku także w 2012 roku. Wiele wskazuje, że będzie to bardzo dobry okres, pod względem przeładunku kontenerów.


Źródło: Uboat Line S.A.

23.07.2012


Tagi: przeładunki, polskie porty, transport kontenerowy, transport morski


SPOTKANIA BIZNESOWE

WROCŁAWSKIE PARKI BIZNESU

foto

W naszym kraju zdecydowanie dominują mikrofirmy. Ich udział w strukturze wszystkich przedsiębiorstw wynosi aż 96%...

NIERUCHOMOŚCI - FIRMA DORADCZA

giełda

Cushman & Wakefield (NYSE: CWK) jest wiodącą na świecie firmą doradczą świadczącą usługi na rynku nieruchomości...

PLATFORMA ZAKUPOWA - ZOBACZ I SKORZYSTAJ!

giełda

Komfort rodziców, zadowolenie maluchów, a przede wszystkim kształtowanie kultury spożywania rodzinnych...

KINNARPS - MEBLE

giełda

Firma Apsys postanowiła przenieść swoją warszawską siedzibę do jednego z najbardziej prestiżowych budynków...

WROCŁAWSKIE CENTRUM LOGISTYCZNE

Wrocławskie Centrum Logistyczne oferuje do wynajęcia powierzchnie magazynowe...


Wrocławskie Centrum Logistyczne wynajmie powierzchnię w biurowcu...