QBusiness.plReNews.plKontakt Spotkania biznesowe Polityka cookies Partnerzy Newsletter Reklama O nas
QBusiness.pl
SPOTKANIA BIZNESOWE
Szukaj 

Kontenerowa szansa polskich portów

Sześciu chińskich armatorów (APL, Hyundai Merchant Marine, MOL, Hapag-Lloyd, Nippon Yusen Kaisha i OOCL) zapowiedziało utworzenia nowych połączeń Europa - Azja. Szlaki komunikacyjne zostaną wytyczone do polskich portów, zaś bezpośrednie połączenie z Gdańskiem będzie obsługiwane przez statki o pojemności 8 tys. TEU. Wzrost wymiany handlowej między Polską i Chinami to szansa na rozwój dla polskich spółek wyspecjalizowanych w obsłudze transportu skonteneryzowanego.


NAJNOWSZE INFORMACJE

- Doceniamy potencjał rynku transportu kontenerowego w Chinach, który wykazuje ogromną dynamikę rozwoju. Potrafimy umiejętnie skorzystać ze sprzyjającej koniunktury. Świadczy o tym m.in. systematycznie wzrastająca ilość zleceń, które uzyskujemy od naszych partnerów, prowadzących działalność na Dalekim Wchodzie – mówi Grzegorz Misiąg, prezes zarządu notowanej na rynku NewConnect spółki Uboat Line S.A. – Nasze doświadczenia zdobyte na międzynarodowych rynkach umożliwiło spółce wypracowanie optymalnych procedur, które zapewniają szybkie sprowadzenie, z każdego zakątka świata, do Polski towaru o dowolnej masie i gabarytach. Równie istotne znaczenie ma fakt, że dysponujemy siecią własnych agentów nadawczo-odbiorczych rozlokowanych na całym świecie. Dzięki temu jest prowadzony stały monitoring przesyłanych towarów.


Wartość importu z Chin przewyższa ponad dziesięciokrotnie wartość eksportu do tego państwa. Zdaniem analityków w ciągu najbliższych lat nasz kraj nie ma co liczyć na zmniejszenie ujemnego salda. Mimo niekorzystnych, dla naszego kraju, relacji eksport-import Polska nadal jest znaczącym partnerem gospodarczym Chin w Europie Środkowej. Import z Chin do Polski stanowi 3,07% całości chińskiego eksportu do krajów UE. Natomiast eksport z Polski stanowi 0,97% wartości eksportu wszystkich krajów UE do Chin. Udział eksportu do Chin w całości eksportu z Polski wyniósł 0,98%. Chiny znajdują się na 21 miejscu pod względem wielkości polskiego eksportu. Natomiast udział importu z Chin w stosunku do całości importu do Polski wyniósł 8,8%, co stawia Chiny na 3 miejscu pod względem wysokości importu do Polski.


Według ekspertów polsko-chińska współpraca gospodarcza rozwija się w dobrym kierunku. Inwestycje, będące efektem współpracy między obu krajami, mogą przyczynić się do zmian, które nie tylko wpłyną na dynamikę rozwoju przeładunków kontenerowych w Polsce, ale mogą zmienić oblicze gospodarki morskiej w naszym kraju. By w pełni wykorzystać potencjał, który daje naszej gospodarce globalna wymiana handlowa, należy postawić na rozwój infrastruktury, łączącej polskie porty z południem i wschodem kraju.


Źródło: Uboat Line S.A.

22.06.2012


Tagi: morskie połączenia z Chinami, transport kontenerowy


Udostępnij

SPOTKANIA BIZNESOWE

ZAINWESTUJ W KATOWICACH!

foto

GK Mostostal Zabrze oferuje nieruchomość w Katowicach przy ul. Lwowskiej 38...

WROCŁAW - BIURA KLASY A NA SPRZEDAŻ

foto

Na sprzedaż nowoczesne biura klasy A w nowopowstającym biurowcu SQ Business Center...

PLATFORMA ZAKUPOWA - ZOBACZ I SKORZYSTAJ!

giełda

Łączymy sprzedających i kupujących na wspólnej...

STUDIA PODYPLOMOWE

giełda

MWSLiT to istniejąca od 2001 r., specjalistyczna, niepubliczna...

KOWR WE WROCŁAWIU - NOWE OFERTY!

KOWR O/Wrocław prezentuje nieruchomości zabytkowe i grunty inwestycyjne, na które...

KINNARPS - MEBLE

foto

Zapraszamy do warszawskiego showroomu Kinnarps w nowej odsłonie. Zaktualizowana...

WROCŁAWSKIE CENTRUM LOGISTYCZNE

Od połowy lipca, WCL oferuje do wynajęcia obiekt magazynowy o pow. 1650 m2 z 12 bramami...


Wrocławskie Centrum Logistyczne wynajmie powierzchnię w biurowcu...