QBusiness.plReNews.plKontakt Spotkania biznesowe Polityka cookies Partnerzy Newsletter Reklama O nas
QBusiness.pl
FORD
Szukaj 

Coraz więcej kontenerów z Hamburga

Znacząco wzrosły przewozy kontenerowe między Hamburgiem a Polską. Tylko w ub.r transport zwiększył się o 33%, do poziomu 238 tys. TEU (kontenerów o długości 20 stóp).


NAJNOWSZE INFORMACJE

- Prognozy na ten rok są również optymistyczne. Sprzyjającą koniunkturę wykorzystały także polskie firmy. Jedną z nich jest notowana na rynku NewConnect spółka Uboat Line SA, która w 2011 roku założyła w Hamburgu podmiot zależny – Oliwia Trans GmbH. Nowa spółka w okresie zaledwie kilku miesięcy wygenerowała przychód o kilkaset procent większy od pierwotnych założeń, dotyczących tego projektu. Hamburg jest największym portem w Europie. Tylko w u.br przeładowano tam 9 mln TEU ( kontenerów o długości 20 stóp) – mówi Grzegorz Misiąg, prezes zarządu Uboat Line SA. – Ogromny potencjał tego portu, gdzie krzyżują się morskie szlaki komunikacyjne prowadzące m.in. z Europy do Azji, a także w kierunku Ameryki Północnej przyciąga firmy z całego świata. W tej grupie jest coraz więcej spółek z naszego kraju, które są zainteresowane pozyskaniem partnera biznesowego, mogącego zorganizować szybki transport towarów do Polski. Taką rolę z powodzeniem spełnia spółka Oliwia Trans GmbH.


W sumie w 2011roku z Hamburga do Europy Wschodniej przewieziono 1,07 mln TEU, co oznacza wzrost o 38,7%, w porównaniu do 2010 roku. Obecnie połączenie Hamburga z Polską zapewnia 11 serwisów dowozowych, oferujących po 20 odejść w tygodniu.


Rozwojowi wymiany towarowej sprzyja także rozbudowa sieci terminali przeładunkowych w naszym kraju. Taką rolę spełnia m.in. terminal w Dąbrowie Górniczej, zdolny docelowo do obsługi 100 tys. kontenerów rocznie.


Terminale intermodalne w Polsce znajdują się m.in. w: Gdańsku, Gdyni, Gliwicach, Krakowie, Łodzi, Poznaniu, Pruszkowie, Sosnowcu, Sławkowie, Szczecinie, Świnoujściu, Warszawie i Wrocławiu.


Wskaźnik gęstości terminali, wyrażony jako jeden terminal na 1000 km linii kolejowych, wynosi w Polsce 0,5 tymczasem w innych krajach kształtuje się na poziomie 1,4 – 2 (Włochy, Niemcy). Na tej podstawie widać m.in. jak duży jest potencjał tego sektora gospodarki. Jednak, aby umożliwić dalszy rozwój transportu intermodalnego w Polsce niezbędne są pokaźne inwestycje. Do podjęcia tego rodzaju działań skłania m.in.:

  • konkurencyjna cena i czas przewozu szczególnie dla dalekich relacji przewozowych;
  • uproszczone, w stosunku do transportu samochodowego, procedury przekraczania granic celnych;
  • możliwość przewożenia towarów ciężkich, o wadze powyżej 26 ton;
  • niskie koszty i proste procedury czasowego składowania towaru;
  • składowany towar jest również szybko dostępny do dostawy.

Źródło: Uboat Line SA

29.03.2012


Tagi: transport morski, kontenery


Udostępnij

SPOTKANIA BIZNESOWE

WROCŁAWSKIE PARKI BIZNESU

foto

W naszym kraju zdecydowanie dominują mikrofirmy. Ich udział w strukturze wszystkich przedsiębiorstw wynosi aż 96%...

NIERUCHOMOŚCI - FIRMA DORADCZA

giełda

Na stronie Industrial.pl ­udostępniono pierwszy w Polsce Kalkulator Specjalnych Stref...


giełda

Cushman & Wakefield (NYSE: CWK) jest wiodącą na świecie firmą doradczą świadczącą usługi na rynku nieruchomości...

PLATFORMA ZAKUPOWA - ZOBACZ I SKORZYSTAJ!

giełda

Komfort rodziców, zadowolenie maluchów, a przede wszystkim kształtowanie kultury spożywania rodzinnych...

KINNARPS - MEBLE

giełda

Nokia postanowiła stworzyć miejsce, w którym mogą spotkać się start-upy, innowatorzy oraz pasjonaci nowych technologii...

WROCŁAWSKIE CENTRUM LOGISTYCZNE

Wrocławskie Centrum Logistyczne oferuje do wynajęcia powierzchnie magazynowe...


Wrocławskie Centrum Logistyczne wynajmie powierzchnię w biurowcu...

SPOTKANIA BIZNESOWE