QBusiness.plReNews.plKontakt Spotkania biznesowe Polityka cookies Partnerzy Newsletter Reklama O nas
QBusiness.pl
FORD
Szukaj 

Coraz więcej kontenerów z Hamburga

Znacząco wzrosły przewozy kontenerowe między Hamburgiem a Polską. Tylko w ub.r transport zwiększył się o 33%, do poziomu 238 tys. TEU (kontenerów o długości 20 stóp).


NAJNOWSZE INFORMACJE

- Prognozy na ten rok są również optymistyczne. Sprzyjającą koniunkturę wykorzystały także polskie firmy. Jedną z nich jest notowana na rynku NewConnect spółka Uboat Line SA, która w 2011 roku założyła w Hamburgu podmiot zależny – Oliwia Trans GmbH. Nowa spółka w okresie zaledwie kilku miesięcy wygenerowała przychód o kilkaset procent większy od pierwotnych założeń, dotyczących tego projektu. Hamburg jest największym portem w Europie. Tylko w u.br przeładowano tam 9 mln TEU ( kontenerów o długości 20 stóp) – mówi Grzegorz Misiąg, prezes zarządu Uboat Line SA. – Ogromny potencjał tego portu, gdzie krzyżują się morskie szlaki komunikacyjne prowadzące m.in. z Europy do Azji, a także w kierunku Ameryki Północnej przyciąga firmy z całego świata. W tej grupie jest coraz więcej spółek z naszego kraju, które są zainteresowane pozyskaniem partnera biznesowego, mogącego zorganizować szybki transport towarów do Polski. Taką rolę z powodzeniem spełnia spółka Oliwia Trans GmbH.


W sumie w 2011roku z Hamburga do Europy Wschodniej przewieziono 1,07 mln TEU, co oznacza wzrost o 38,7%, w porównaniu do 2010 roku. Obecnie połączenie Hamburga z Polską zapewnia 11 serwisów dowozowych, oferujących po 20 odejść w tygodniu.


Rozwojowi wymiany towarowej sprzyja także rozbudowa sieci terminali przeładunkowych w naszym kraju. Taką rolę spełnia m.in. terminal w Dąbrowie Górniczej, zdolny docelowo do obsługi 100 tys. kontenerów rocznie.


Terminale intermodalne w Polsce znajdują się m.in. w: Gdańsku, Gdyni, Gliwicach, Krakowie, Łodzi, Poznaniu, Pruszkowie, Sosnowcu, Sławkowie, Szczecinie, Świnoujściu, Warszawie i Wrocławiu.


Wskaźnik gęstości terminali, wyrażony jako jeden terminal na 1000 km linii kolejowych, wynosi w Polsce 0,5 tymczasem w innych krajach kształtuje się na poziomie 1,4 – 2 (Włochy, Niemcy). Na tej podstawie widać m.in. jak duży jest potencjał tego sektora gospodarki. Jednak, aby umożliwić dalszy rozwój transportu intermodalnego w Polsce niezbędne są pokaźne inwestycje. Do podjęcia tego rodzaju działań skłania m.in.:

  • konkurencyjna cena i czas przewozu szczególnie dla dalekich relacji przewozowych;
  • uproszczone, w stosunku do transportu samochodowego, procedury przekraczania granic celnych;
  • możliwość przewożenia towarów ciężkich, o wadze powyżej 26 ton;
  • niskie koszty i proste procedury czasowego składowania towaru;
  • składowany towar jest również szybko dostępny do dostawy.

Źródło: Uboat Line SA

29.03.2012


Tagi: transport morski, kontenery


Udostępnij

SPOTKANIA BIZNESOWE

WROCŁAWSKIE PARKI BIZNESU

foto

Znamy już najpiękniejsze obiekty architektoniczne Wrocławia oddane do użytku w 2017 roku...

WARSZTATY KULINARNE WE WROCLAVII

giełda

Zapraszamy na cykliczne spotkania dla wrocławskiego biznesu w CH Wroclavia!

WROCŁAW - BIURA KLASY A NA SPRZEDAŻ

foto

Na sprzedaż nowoczesne biura klasy A w nowopowstającym biurowcu SQ Business Center...

PLATFORMA ZAKUPOWA - ZOBACZ I SKORZYSTAJ!

giełda

Łączymy sprzedających i kupujących na wspólnej...

KOWR WE WROCŁAWIU - NOWE OFERTY!

KOWR O/Wrocław prezentuje nieruchomości zabytkowe i grunty inwestycyjne, na które...

KINNARPS - MEBLE

foto

Kinnarps Polska uruchamia wyprzedaż mebli biurowych poprzez sklep internetowy...

WROCŁAWSKIE CENTRUM LOGISTYCZNE

Od połowy lipca, WCL oferuje do wynajęcia obiekt magazynowy o pow. 1650 m2 z 12 bramami...


Wrocławskie Centrum Logistyczne wynajmie powierzchnię w biurowcu...